Graficul lucrarilor de modernizare a garii din Zalau, formulat initial in 2008, nu a fost respectat de guvernul Boc.
Gara din Zalau a fost inclusa de guvernul Tariceanu in programul de modernizare a unor statii de cale ferata din Romania, finantat din fonduri nerambursabile de la Comisia Europeana prin Fondul European de Dezvoltare Regionala. Conform planului initial, stabilit si comunicat in 2008 de ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, in perioada octombrie 2008 -mai 2010 era prevazuta faza de proiectare, in iunie-decembrie 2010 trebuiau atribuite lucrarile, iar 2011-2012 era termenul de realizare a lucrarilor. In martie 2010, ca raspuns la o interpelare a deputatului Mirel Talos, ministrul Transporturilor sustinea ca graficul initial programat va fi respectat imediat ce vor primi acordul de mediu pentru modernizarea instalatiei de incalzire. Tinand cont de faptul ca suntem la sfarsitul anului 2011 si la Gara Zalau nu au demarat lucrarile, este evident ca graficul initial formulat de Ministerul Transporturilor in 2008 nu mai este respectat, iar deputatul Mirel Talos a revenit cu o interpelare la Anca Boagiu, ministrul Transporturilor. „Va rog, in interesul public justificat al Municipiului Zalau, sa imi comunicati care este situatia exacta a contractului de modernizare a Garii Zalau si motivele intarzierii derularii sale”, i-a transmis Talos lui Boagiu.
Castigam noua calatori in plus pe zi
Intr-o brosura editata de catre Ministerul Transporturilor, care prezinta Programul Operational Sectorial „Transport” si proiectele finantate de catre Uniunea Europeana, printre exemple se numara si modernizarea statiilor de cale ferata din localitatile Zalau si Bistrita. Oficialii Ministerului Transporturilor au schitat investitia intr-o poza sugestiva, care prezinta o gara europeana cu trei peroane acoperite si sali de asteptare cu scari rulante. Unul dintre rezultatele investitiei in gara municipiului va fi „cresterea traficului de pasageri in statia de cale ferata Zalau, de la 453 la 462 de calatori expediati intr-o zi”. Prin urmare, dupa ce va fi modernizata cladirea de calatori, piata garii, peroanele si liniile de cale ferata, gara din Zalau va avea cu noua calatori mai multi decat are in prezent. Valoarea totala a proiectului de modernizare a garilor din Zalau si Bistrita costa 125 de milioane de lei, banii provenind de la Guvernul Romaniei si Uniunea Europeana.