Tezele școlare din semestrul al II-lea sunt în continuare suspendate, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a mai spus că mediile pentru toate disciplinele se vor obține prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor la cel mai apropiat întreg, fără notele de la teze.
“Pentru anul școlar 2020-2021, sunt suspendate tezele (lucrările scrise semestriale), conform OM 5977/2020. În consecință, la finalul semestrului al doilea, mediile pentru toate disciplinele se obțin prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor la cel mai apropiat întreg”, a afirmat Sorin Cîmpeanu.
Potrivit ministrului, având în vedere că în acest moment aproape un milion de elevi participă la toate activitățile didactice online și atâta timp cât sistemul de învățământ din România nu dispune de platforme de evaluare și examinare dedicate și securizate, “relevanța tezelor este mai mult decât discutabilă”.
Amintim faptul că fostul ministru al Educației, Monica Anisie, a decis, în luna noiembrie a anului trecut, ca tezele să nu se mai susțină în acest an școlar și să fie înlocuite cu evaluări sumative.
Potrivit calendarului anului școlar 2020-2021, semestrul al II-lea are durata de 17 săptămâni. Cursurile au început în data de 8 februarie și se vor întrerupe în 1 aprilie. Vineri, 2 aprilie, va începe vacanța de primăvară. Aceasta va dura până duminică, 11 aprilie, astfel că elevii vor fi liberi de Paștele catolic (4 aprilie).
Cursurile continuă între 12-29 aprile. Această scurtă perioadă va fi urmată de o altă vacanță, între 30 aprilie și 9 mai, perioadă care include și sărbătoarea Paștelui ortodox (2 mai). Orele se vor relua în 10 mai, iar ultima zi de școală din acest an va fi 18 iunie.
La un an de la închiderea școlilor, conform unui studiu efectuat de fundația World Vision România, 40 la sută dintre elevii defavorizați, majoritatea înscriși la școlile din mediul rural, nu au făcut școală online. Mai exact, aceștia au pierdut 24 de săptămâni de școală. Unul dintre motivele pentru care acești copii au pierdut orele de curs este acela că nu au avut acces la un calculator sau alt dispozitiv din cauza problemelor financiare ale părinților sau din cauza lipsei de conexiune la internet. La rândul lor, profesorii nu au fost pe deplin pregătiți să predea și să-și examineze elevii în sistem online sau nu au avut un loc acasă de unde să poată preda orele.