Registrul electronic de evidență a zilierilor a devenit obligatoriu, atrage atenția ITM Sălaj. Au obligația de a înființa, completa și transmite Registrul electronic de evidență a zilierilor beneficiarii de lucrări (persoanele juridice, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale) pentru care zilierul desfășoară activități necalificate, cu caracter ocazional.

Pentru înființarea Registrului, beneficiarul obține numele de utilizator și parola de la ITM.

Registrul se completează cu ajutorul aplicației informatice pentru dispozitive mobile „Inspecția Muncii“, disponibilă, în mod gratuit, în funcție de sistemul de operare al dispozitivului mobil, prin accesarea aplicațiilor PlayStore sau AppStore. Autorizarea electronică se obține după descărcarea și instalarea aplicației „Inspecția Muncii“, prin transmiterea cererii de autorizare, completată, în prealabil, cu o serie de date.

Registrul se transmite online prin aplicația informatică, după completare. Termenele de completare și transmitere sunt zilnic, înainte de începerea activității fiecărei persoane care urmează să se afle într-un raport de muncă cu beneficiarul, sau lunar, pentru zilierii care prestează activități în domeniile agricol, silvic, viticol, pomicol, legumicol, floricol, piscicol, creșterii animalelor în sistem extensiv prin pășunatul sezonier al bovinelor, cabalinelor, activități sezoniere în cadrul grădinilor botanice, etc.

Beneficiarul are obligația de a păstra Registrul electronic de evidență a zilierilor, prin arhivarea extraselor de Registru completate și transmise anterior.
Extrasele sunt furnizate de sistemul informatic aferent Registrului electronic de evidență a zilierilor, prin e-mail, după fiecare transmitere de Registru efectuată.