La noul numar de urgenta, respectiv 114, se vor transmite automat date de localizare a telefonului mobil.
Masura introducerii unui nou numar de urgenta se regaseste in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 62/2019, document ce a fost publicat recent in Monitorul Oficial.
Noul numar de urgenta, si anume 114, va ajuta, alaturi de numarul de urgenta 112, la rezolvarea situatiilor ce implica interventii urgente.
Astfel, numarul 114 va receptiona de la telefonul unei persoane mesaje ce contin informatii de localizare a respectivului terminal telefonic. Mesajele se vor trimite automat catre numarul unic 114, fara ca detinatorul telefonului sa fie nevoit sa faca ceva, iar costurile legate de transmiterea acestor mesaje vor fi suportate de catre operatorii de telefonie mobila, nu de proprietarul telefonului.
"Furnizorii de retele publice de comunicatii electronice mobile au obligatia de a suporta atat costurile determinate de transmiterea la numarul 114 a mesajelor tehnice standardizate scurte ce contin informatia de localizare obtinuta pe baza echipamentului terminal, cat si costurile aferente traficului generat pe o conexiune de date de transmiterea informatiei de localizare obtinuta pe baza echipamentului terminal", scrie in ordonanta oficializata recent. Informatiile de localizare reprezinta, de fapt, date ce contin pozitia geografica a unui telefon mobil, respectiv latitudinea si longitudinea. Ordonanta a fost adoptata pentru a usura localizarea persoanelor aflate in situatii critice sau de urgenta.
Alaturi de numarul unic de urgenta 112, mai functioneaza si numarul unic 113, numar la care se persoanele cu dizabilitaţi de auz si/sau vorbire pot transmite mesaje text (SMS) serviciilor de urgenta.