decembrie 5, 2025

Zalăul va avea din luna mai centru de informare turistică

imagine-articol0_42981

Zalăul va avea, începând cu luna mai a anului viitor, un Centru Naţional de Informare şi Promovare Turistică. Potrivit informaţiilor transmise vineri de primarul Zalăului, Radu Câpîlnaşiu, municipiul Zalău a semnat în 21 noiembrie proiectul “Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Zalău”, finanţat în cadrul POR 2007 – 2013. Cererea de finanţare a fost depusă în 19 decembrie 2013. Durata proiectului este de şase luni, derulându-se în perioada noiembrie 2014 – mai 2015.
Obiectivul general al proiectului este promovarea potenţialului turistic al Municipiului Zalău şi al judeţului Sălaj prin crearea infrastructurii necesare pentru îmbunătăţirea gradului de informare a turiştilor şi a operatorilor din domeniul “turism”.
Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Zalău va fi amenajat la parterul Clădirii Transilvania (în fostul spaţiu al Ocolului Silvic Stejarul), prin proiect urmând să se asigure dotările şi elementele de vizibilitate. Va fi realizată o pagină de internet dedicată Centrului şi vor fi realizate materiale de promovare.
Valoarea totală a proiectului este de 191.531 lei, din care 172.815 lei reprezintă finanţare din partea Fondului European pentru Dezvoltare Regională, 14.590 lei reprezintă finanţare din partea bugetului de stat, iar 4.124 lei reprezintă contribuţia locală.

Două persoane bine calificate vor fi însărcinate să promoveze oraşul Zalău, dar şi judeţul Sălaj

La finalul implementării proiectului, la Centru vor fi angajate două persoane, din care una va avea acreditare sau certificat ca agent de turism sau ghid de tu-rism, iar cealaltă va avea studii superioare în domeniul turismului sau cel puţin un curs de specializare de management în activitatea de turism. stop_coloana Aceste condiţii sunt prevăzute parţial în Normele metodologice privind acreditarea centrelor nationale de informare si promovare turistică, iar altele reies din standardul ocupaţional. De asemenea, cele două persoane care vor deservi centrul vor trebui să cunoască două limbi străine, din care cel puţin una de circulaţie internaţională (engleză, franceză, germană, spaniolă, italiană).
“Ne-am propus ca prin acest centru să putem promova oraşul, nu doar prin faptul că vom aştepta ca cei care vor fi în trecere sau vor veni să caute anumite obiective în Zalău sau Sălaj să acceseze acest Centru de Informare Turistică. Vom dori să mergem în promovarea Zalăului, a Sălajului prin diferite canale de comunicare, de promovare. Această echipă, formată din două persoane, va avea rolul de a gândi astfel de modalităţi de promovare şi care să fie înaintate chiar la aeroporturi, la ambasade. De asemenea, dorim să realizăm chiar şi parteneriate cu alte agenţii de tu-rism sau cu agenţii economici din municipiu pentru realizarea unor materiale de promovare. Mă refer la agenţii economici din zona turismului: hotelieri, restaurante. În momentul în care va veni un tu-rist sau un grup, să ştie unde poate să acceseze aceste servicii. Poate vor fi şi disponibilităţi din partea unor agenţi economici care să pună la dispoziţie un microbuz sau să aibă relaţii cu un trasportator, încât să se poată asigura deplasările în judeţ înspre şi înapoi la locaţia de cazare”, a precizat Radu Căpîlnaşiu.