decembrie 5, 2025

Zalăul – la periferia infrastructurii feroviare

imagine-articol0_45305

Zalăul a ajuns treptat să fie o periferie a infrastructurii feroviare, prin care trec doar trenuri personal în direcţiile Sărmăşag, Tăşnad, Jibou şi Dej.
Spre Bucureşti te poţi îmbarca în singurul vagon de clasa a doua, în care condiţiile de călătorie sunt sub orice critică, care se uneşte la Jibou cu acceleratul Satu Mare – Bucureşti mai circulă din Zalău spre Jibou. O ironie la investiţia abia finalizată de peste şase milioane de euro pentru modernizarea gării din Zalău, prin care se mai perindă aproximativ 20 de călători pe zi. Cu alte cuvinte, avem gară modernă, dar nu avem trenuri.
Din Zalău spre Bucureşti se putea ajungea în urmă cu trei ani şi cu un vagon de dormit, un vagon cuşetă şi un vagon de clasa I, care plecau din Zalău, într-o garnitură cu alte două sau chiar trei vagoane de clasa a doua. Zălăuanii se urcau în vechea gară din Zalău în cuşeta spre Bucureşti şi nu mai trebuiau să schimbe niciun tren până în capitală. stop_coloana Situaţia călătoriilor cu trenul din Zalău spre întreaga ţară s-a înrăutăţit însă în ultimii trei ani. Vagonul de dormit, vagonul cuşetă şi vagonul de clasa I au fost scoase. Zălăuanii care vor să ajungă la Bucureşti sunt nevoiţi să ia personalul până în Jibou. Dacă vor la cuşetă, schimbă vagonul cu unul din trenul Satu Mare – Bucureşti. Problema pe care foarte mulţi călători o mai reclamă este şi că legătura spre Bucureşti vine abia după o jumătate de oră după ce ajung la Jibou.