Ultima bătălie dintre Compania de Apă şi locatarii de la bloc se amană. După ce a băgat spaima in zălăuani şi a demonstrat că este in stare de orice, inclusiv să sisteze livrarea apei către consumatori, Compania de Apă ne dă timp de gandire pană in 31 martie.
Cel puţin pană la data de 31 martie, zălăuanii şi jibouanii vor avea apă permanent. Compania de Apă Someş SA a anunţat ieri că a sistat procedura de debranşare a blocurilor de la serviciul de alimentare cu apă, oferind locatarilor din bloc un nou termen pentru incheierea noilor contracte de furnizare a serviciilor de alimentare cu apă şi canalizare. „Avand in vedere discuţiile avute cu autorităţile publice locale şi cu locatarii, am văzut că incă sunt multe lucruri de clarificat, locatarii intampină dificultăţi cu desemnarea unor reprezentanţi legali, unii vor să-şi intemeieze asociaţii de proprietari şi procedura durează mai mult timp şi am convenit să prelungim cu două luni perioada pentru incheierea contractelor. In momentul de faţă, tot ce inseamnă program de sistare e suspendat şi dimineaţă (ieri dimineaţă, n.r.) s-a dat drumul la apă”, a declarat Marcel Zaharia, directorul Sucursalei Sălaj a Companiei de Apă.
Cele şase blocuri au rămas miercuri, in jurul orei 8,00, fără apă. Apa a curs din nou la robinete intre orele 15,00 şi 19,00, precum şi a doua zi, intre orele 6,00 şi 8,00. Pentru cateva ore, in cursul zilei de ieri, alte opt blocuri de apartamente din acelaşi cartier au rămas pe uscat, insă operatorul s-a răzgandit şi a reluat furnizarea apei in regim permanent la toate blocurile debranşate.
Autorităţile locale au făcut presiuni asupra furnizorului
După cum a precizat directorul Sucursalei Zalău a Companiei de Apă, după ce primele şase blocuri din cartierul Dumbrava Nord au rămas miercuri fără apă, atat reprezentanţii Direcţiei pentru Sănătate Publică, cat şi primarul municipiului, Radu Căpilnaşiu, au purtat discuţii cu conducerea Companiei privind realuarea furnizării serviciului de alimentare cu apă. „Am intervenit in acest caz, atat la nivel local cat şi la Cluj, la Compania de Apă Someş, cat şi in cadrul Asociaţiei pentru a se vedea ce se poate face. Deocamdată ei spun că legea este de partea lor. Am pus in discuţie inlusiv cealaltă variantă, contorizarea individuală, dar am inţeles că proprietarii trebuie să suporte costurile. Am purtat discuţii şi cu reprezentanţii DSP care spun că nu se poate opri apa şi sunt de partea lor, dar mai mult nu pot face. Am cerut in primul rand să se reanalizeze situaţia şi să se prelungească termenul pentru incheierea contractelor”, spune primarul Radu Căpilnaşiu.
DSP a verificat calitatea apei
Incă inainte de sistarea apei, conducerea DSP Sălaj a atras atenţia asupra posibilităţii expunerii populaţiei la un risc epidemiologic. „Astăzi (ieri, n.r.) o echipă DSP s-a deplasat pe teren, la blocurile unde ieri s-a sistat furnizare apei potabile, s-au recoltat probe de laborator, iar dacă rezultatele vor fi necorespunzătoare se vor aplica sancţiunile prevăzute de lege. Despre situaţia de la Zalău au fost alertate forurile superioare, astfel că, prin DSP Sălaj, Centrul Regional de Sănătate Publică Cluj şi Ministerul Sănătăţii anunţă Compania de Apă Someş SA că legislaţia trebuie respectată intocmai”, ne-a declarat Mihai Cheşeli, purtătorul de cuvant al DSP Sălaj.
Compania de Apă acceptă alternative
Zaharia a precizat că sunt dispuşi să ofere sprijin tehnic locatarilor care doresc separare de contor. Proiectarea şi execuţia contorizării individuale se poate face cu orice firmă autorizată care are specialişti pentru efectuarea lucrării. Dacă se indeplinesc condiţiile nu există nici o problemă. Doar că proiectul trebuie vizat şi de Compania de Apă, conform legii, chiar dacă intervenţia se face la reţeaua internă a blocului, pentru a se evita, de exemplu, să nu se sigure presiunea suficientă, iar locatarii de la etajul IV să rămană fără apă, explică Marcel Zaharia. Sunt două posibilităţi. Fiecare apartament işi montează contor propriu, cu conducte separate. A doua variantă este facturarea pe un singur branşament pe bloc, dar să se modifice instalaţia interioară, oamenii işi scot apometrul inafara apartamentului, astfel incat să se poată face debranşare individuală pentru rău-platnici. Insă cheltuielile pentru ambele operaţiuni de separare vor trebui suportate de proprietarii de apartamente.
Cei care n-au semnat primesc in continuare facturi individuale
Putem spune că blocurile care nu au semnat incă noul contract beneficiază de facturare individuală a serviciilor de alimentare cu apă şi canalizare, cel puţin pană la 31 martie, respectiv pană la semnarea contractului de facturare la comun. Potrivit lui Marcel Zaharia, din aproximativ 20.000 de proprietari care locuiesc la bloc, in jur de 3.000 au semnat contractul de facturare la comun.