Unul din barometrele care indica bunastarea si confortul cetatenilor unei comunitati este numarul de masini. In Zalau parcarile de resedinta, copertinele, garajele si parcarile ocazionale au fost sarea si piperul mai multor administratii locale. Un oras in care managementul gestionarii parcarilor este deficitar risca sa devina pentru locuitori un calvar. Adica , spatii verzi ocupate de masini si mana cereasca pentru amenzi, strazi centrale sufocate de cei care frecventeaza unitatile administrative din sanatate, asigurari, banci, scoli, etc. Mai mult , interiorul curtilor de blocuri sunt asaltate zilnic de masini de aprovizionari ritmice la ABC -uri sau magazine diverse. La unele blocuri care aveau iesiri auto din loc in loc pe sub apartamentele de la parter au fost inchise de unii proprietari care au inchiriat spatiile pentru a-si mari profitul exprimat in metri patrati. In dimineata raidului cetatenesc prin orasul Zalau, chiar de 8 Martie 2020 , cartierul Dumbrava Nord, in dreapta pasarelei, era sufocat de masini. Foarte multi proprietari au riscat amenzi deoarece au parcat chiar in statii, cum se vede si in pozele trimise redactiei.
Totodata in zona centrala, avand in vedere ca circulatia rutiera de pe strada Unirii va fi inchisa, o solutie de luat in seama de catre administratia locala ar fi cautarea unei locatii pentru construirea unei noi parcari subterane. Facem precizarea ca in zona centrala mai functioneaza doua parcari subterane, cea de la banca Raiffeissen si cea de la hala Agroalimentara, total insuficiente.
Ce este de facut? Noua administratie trebuie sa porneasca de la cerintele cetateanului platitor de taxe si impozite, de la nevoile locuitorilor de a mai putea trai in aceste locuri in mod decent! O strategie si un management sanatos al gestionarii parcarilor, fluidizarii si reorganizarii spatiilor din Zalau ar fi salutara eliminand multe din repercursiunile bolilor de panica !