De cateva zile a inceput sezonul de reduceri de preţ la imbrăcămintea şi incălţămintea de iarnă, doar că oferta locală nu ne satisface dorinţa de a cheltui şi noi ceva bănuţi. Timp de trei luni ne putem cumpăra ce nu ne-am permis la inceputul iernii la jumătate sau chiar la sfert de preţ. Ideea ne incantă, mai ales pe noi, doamnele, pentru care shopping-ul e terapie. După o iarnă grea şi o primăvara care se anunţă şi mai grea, ne uităm cu sfinţenie şi la ultimii bănuţi pe care-i mai avem in portmoneu. Magazine in care nu intrăm decat de două ori pe an, la sfarşit de vară şi la final de iarnă, ne ademenesc cu cifre gigant afişate in vitrine: minus 50 la sută, reduceri de 70 la sută. Tehnicile de marketing sunt nişte iele care te atrag in jocul lor frenetic. Primul lucru la care te uiţi e eticheta. Dacă iţi face cu ochiul, continui să analizezi şi produsul de care atarnă pe umeraş. Dacă nu, ieşi imediat afară şi incerci să dai vina pe moda toamnă-iarnă 2010 care nu e pe gustul tău. Scumpirile din ultima perioadă au pus capac micilor investiţii pentru că oamenii sunt atat de săraci incat nu-şi permit luxul de se mandri cu o haină nouă. Zalăul este printre puţinele municipii din ţară in care magazinele de imbrăcăminte şi incălţăminte nu se inghesuie să facă reduceri de preţ pe final de sezon. Asta pentru că avem in oraş doar 2-3 magazine „de firmă” care-şi permit să lase din preţ pentru a scăpa de marfa din stoc, pentru a face loc colecţiilor noi. Magazinele cu ştaif evită singurul mall din municipiu. Aşa se face că printre doamnele mai cu dare de mană se poartă shoppingul prin mall-urile din Cluj, unde-şi petrec timpul de dimineaţa pană seara. Dar apetitul după preţuri mici trece chiar şi dincolo de graniţe. La o discuţie „ca-ntre femei” am aflat că in Ungaria şi Ucraina se găsesc nu doar carburanţi la preţuri bune ci şi articole de imbrăcăminte, electrocasnice şi alimente mult mai ieftine decat la noi. Uite aşa, incurajăm şi noi consumul pentru ca statele vecine să iasă mai repede din criză.