Oficialii Zonei Metropolitane Zalău au pus la punct, marți, 28 iunie, detaliile proiectului de investiții pentru construcția variantei ocolitoare Zalău Nord, proiect aflat în stadiul de obținere a finanțării pentru întocmirea proiectului tehnic.
La întâlnirea de lucru organizată la sediul Primăriei Municipiului Zalău au participat Președintele Zonei Metropolitane – viceprimarul Zalăului Nicolae Fazakaș și directorul executiv al Zonei Metropilitane – Călin Taloș, primarii Ionel Ciunt (Zalău), Călin Morar (Crișeni), Dobrai Francisc(Hereclean), administratorul public al Zalăului, Călin Cristian Forț, și viceprimarul comunei Crișeni, Marin Dobocan.
Potrivit informării Primăriei Zalău, ”discuțiile s-au purtat pe marginea proiectului de investiții <Varianta ocolitoare Zalău Nord – Alternativa pentru descongestionarea traficului rutier pe DN 1H în localitățile Zalău, Criseni, Hereclean>”.
Proiectul se află în etapa de semnare a contractului de finanțare pentru realizarea documentației tehnico-economice. ”Finalizat, acest proiect de investiții va ușura traficul rutier pe DN1H, în municipiul Zalău, în localitățile Crișeni și Hereclean, separând fluxurile de trafic și deviind transportul greu care generează probleme legate de timpul de tranzitare, poluare atmosferică, afectarea prin vibrații a locuințelor din localitatea Crișeni. Mai mult, de acest proiect de investiții vor beneficia indirect și celelalte UAT-uri, dar și cei care tranzitează județul Sălaj”, se precizează în comunicat.
Lungimea totală a drumului va fi de 8,066 km, din care 0,564 km sunt pe teritoriul administrativ al municipiului Zalău, 6,8 km pe teritoriul comunei Crișeni și 0,702 pe teritoriul comunei Hereclean.
Vă reamintim că, în vara anului trecut, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară “Zona Metropolitană Zalău” a fost mandatată, prin hotărâre de Consiliu Local, să pregătească obiectivul de investiții „Varianta de ocolire Zalău Nord – Alternativă pentru decongestionarea traficului rutier pe DN 1H în localitățile Zalău, Crișeni Hereclean”.
ADI “Zona Metropolitană Zalău” a avut ”sarcina” dată de Consiliul Local Zalău și executivul Primăriei să facă toate demersurile necesare pentru pregătirea, depunerea și implementarea unei cereri de finanțare pentru realizarea documentației tehnico-economice și încheierea unui Protocol de colaborare între Asociație și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA.
Pentru realizarea acestui proiect, Primăria Zalău asigură contribuția financiară proprie la cheltuielile neeligibile din cadrul proiectului și a oricăror altor cheltuieli necesare implementării proiectului și asigură contribuția pentru plata sumelor necesare până la rambursarea cheltuielilor eligibile de către finanțator.
Această investiție este cuprinsă în Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a ADI “Zona Metropolitană Zalău” și are ca scop fluidizarea traficului în Zalău, la intrarea dinspre Crișeni, pe DN1H, la ieșirea spre comuna Hereclean și în localitățile Crișeni și Hereclean, realizând legătura cu primul tronson al centurii Zalău.
Rămâne la stadiul de discuții! Va spun eu! Mai vb peste vreo 20-30 de ani! Memorați comentariul și o sa-mi dați dreptate!!!