Compania românească UMB Spedition, deținută de omul de afaceri Dorin Umbrărescu, dă din nou dovadă de mobilizare exemplară pe șantierele de pe A3. Se lucrează cu spor pe lotul de la Nădășelu la Zimbor, dar și pe cel de la Zimbor la Poarta Sălajului.
Constructorul se ocupă în prezent de realizarea viaductului de la Nădășelu, potrivit imaginilor postate recent, pe Youtube, de Cristian Man, un atent observator al proiectelor de infrastructură din România. Stâlpii sunt deja ridicați și s-a trecut la montarea grinzilor.
Pe șantierul Nădășelu-Zimbor, antreprenorul a mobilizat în teren un efectiv de aproximativ 600 de muncitori și 200 de utilaje. Ordinul de începere a lucrărilor pentru acest segment din Autostrada Transilvania (A3), cu o lungime de 30,06 kilometri, a fost emis în 25 ianuarie 2021. Valoarea proiectului este de 1,39 miliarde lei (circa 280 de milioane de euro). Termenul de finalizare asumat prin contract este anul 2024. Până în prezent, lucrările sunt realizate în procent de peste 50 la sută.
UMB lucrează de zor și pe următorul lot, cel de la Zimbor la Poarta Sălajului. Aici, constructorul a realizat cam un sfert din lucrare.
La lotul Zimbor – Poarta Sălajului, lucrările au început în iulie 2022. Secțiunea are 12,24 kilometri. Construcția, finanțată prin PNRR, are o valoare de 680,40 milioane de lei (fără TVA) și trebuie finalizată până în anul 2024 (24 de luni). Tronsonul include cinci viaducte și un pod.
Doar că, din păcate, acest tronson ar putea să se oprească în câmp atunci când va fi terminat, fără a mai duce nicăieri.
Concret, acesta se continuă, teoretic, cu lotul Poarta Sălajului – Nușfalău, bucată care include și Tunelul Meseș, și care este încă departe de a deveni realitate. Astfel, lotul Zimbor – Poarta Sălajului se va termina brusc, dacă CNAIR nu rezolvă la timp realizarea unui nod rutier pentru a asigura descărcarea traficului.
Contractul pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate a fost semnat în data 15 iulie 2022 cu firma clujeană Explan, termenul de predare fiind de 12 luni. Dacă nu vor exista întârzieri, documentația ar trebui să fie gata în august 2023. Abia pe urmă va putea fi lansată licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor.
sursa foto: facebook