După șapte amânări, CNAIR a desemnat, în sfârșit, constructorul lotului de autostradă de la Poarta Sălajului la Nușfalău. Contractul a fost atribuit turcilor de la Makyol, care i-au învins în runda finală pe românii de la UMB. Câștigătorul a fost anunțat vineri, 1 noiembrie.
Acest lot include și Tunelul Meseș și este cel mai scump tronson de autostradă construit în România, cu o valoare de circa 6,6 miliarde de lei, fără TVA.
„Ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3) are de astăzi constructor desemnat!
Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA).
Potrivit contractului construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).
Pe traseul acestui sector din Autostrada Transilvania (A3) vor fi construite inclusiv: – Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km, – 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).
Procedura pentru semnarea contractului, finanțat prin Programul Transport (PT), va putea începe în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, a anunțat directorul CNAIR, Cristian Pistol.
Pentru construirea celui mai scump lot de autostradă din România s-au depus inițial 7 oferte, apoi au rămas în cursă trei companii: românii de la UMB, turcii de la Makyol și italienii de la WeBuild, aceștia din urmă fiind descalificați pe ultima sută de metri. În runda finală, CNAIR a dat câștig de cauză turcilor, în detrimentul UMB.
Compania turcească Makyol este al doilea cel mai important constructor din România, după numărul de kilometri de autostradă și drum expres contractați, prima poziție fiind ocupată de UMB.