Cel mai lung tunel din România este cu un pas mai aproape de construcție, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Tunelul ce urmează a fi forat în Munții Meseș va avea o lungime de circa 13 kilometri, două galerii și câte două benzi de circulație pe fiecare sens.
Potrivit acestuia, CNAIR a transmis pentru validare la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentația pentru etapa a doua a licitației ce vizează tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, parte din Autostrada Transilvania, care include și tunelul Meseș.
Prima etapă a licitației pentru acest lot a fost lansată, în aprilie 2020, la un preț estimat de 4,5 miliarde de lei, fără TVA.
“Cel mai dificil lot al autostrăzii Transilvania are o lungime de 41 de km din care 2,9 km reprezintă tunelul Meseș, cu un cost estimat de aproximativ 1 miliard de lei (fără TVA). Tunelul (forat) va avea două galerii și două benzi de circulație pe fiecare sens. Pe acest lot urmează să mai fie construite 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de 13 km. Contractul, finanțat prin POT 2021-2027, prevede 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor”, spune ministrul Sorin Grindeanu.
sursa foto: Sorin Grindeanu
Doamne multă apă va mai trece pe valea Zalaului pana când vom circula …..prin tunel! Dacă din 1990 se construia măcar 1,5 km pe an , altfel era acum ! Dar in România lucrului bine făcut …..