Tunelul Meseș pare blestemat! O nouă contestație depusă

Realizarea Tunelului Meseș este departe de a deveni realitate, chiar dacă, după îndelungi așteptări, a fost desemnat un constructor. Italienii de la WeBuild, care au pierdut contractul în fața turcilor de la Makyol, au depus o nouă contestație. Astfel, contractul nu poate fi semnat.
Este cea de-a doua contestație depusă de constructorul italian WeBuild la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), prima fiind încă în analiză. Atribuirea contractului turcilor de la Makyol este contestată și de Mapa, o altă companie din Turcia care a vrut să construiască cel mai scump lot de autostradă din România (6,8 miliarde de lei fără TVA).
În prima contestație formulată, italienii au reclamat faptul că nu au primit accesul la întreg dosarul de achiziție publică și au solicitat anularea comunicării câștigătorului.
În cea de-a doua contestație, după ce a văzut dosarul, WeBuild susține că oferta turcilor de la Makyol are un preț neobișnuit de scăzut, iar CNAIR ar fi trebuit să ceară clarificări, conform documentelor pe care le-a analizat Economedia.
Atât contestațiile italienilor, cât și cea a turcilor sunt în prezent în analiză la CNSC.
Lotul Poarta Sălajului -Nușfalău, cu o lungime de 41 de kilometri, care cuprinde și Tunelul Meseș, este singura bucată din Autostrada Transilvania pentru care nu s-a semnat contractul de execuție.
Valoarea estimată a lucrării este de 6,62 miliarde de lei (fără TVA). Construcția celor două secțiuni Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție). Pe traseul acestui sector din Autostrada Transilvania (A3) va fi construit și Tunelul Meseș, în lungime de 2,89 km, cel mai lung tunel de autostradă din România. Acesta va avea două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.