Biroul de Informare si Relatii Publice din cadrul Tribunalului Salaj aduce la cunostinta opiniei publice urmatoarele :

rn

Astazi data de 11.03.2020 prin Ordinul de serviciu nr.5 a Presedintelui Tribunalului Salaj – judecator Ioana – Diana HODIs s-a adoptat si implementat Planul de masuri pentru prevenirea si limitarea efectelor epidemiei determinate de infectarea cu COVID-19 in ceea ce priveste:

rn

Monitorizarea informatiilor privind raspandirea infectiei cu virusul COVID – 19 si a masurilor de preventie adoptate.

rn

Calatoriile efectuate in zonele de risc, respectiv obligatia personalului de a informa conducatorul instantei: daca au calatorit intr-o localitate aflata intr-o zona de risc; daca starea lor medicala generala este deteriorata; daca, dupa cunostinta lor, au intrat in contact cu persoane diagnosticate sau cu suspiciune de infectie respiratorie cauzata de COVID-19.

rn

Prevenirea riscului de raspandire a infectiei respiratorii cauzate de COVID – 19- in incinta sediului: jandarmii de la punctul de acces au obligatia de a indruma toate persoanele care intra in sediu sa foloseasca dezinfectantul pentru maini.

rn

Reducerea numarului de persoane straine in incinta sediului: pentru a evita aglomerarea salilor de judecata, completurile de judecata vor dispune masurile necesare pentru stabilirea dezbaterii cauzelor in intervale orare diferentiate si vor adopta orice alte masuri complementare, menite sa asigure accesul etapizat al partilor, reprezentantilor lor si publicului in salile de sedinta si pe holul adiacent acestora, cu respectarea dispozitiilor legale privind publicitatea sedintei de judecata.

rn

Completurile de judecata specializate in materia dreptului penal vor examina posibilitatea audierii prin sistem de videoconferinta a persoanelor private de libertate, pentru a reduce cat mai mult cu putinta cazurile de prezenta a acestor persoane in incinta sediului.

rn

Accesul persoanelor private de libertate la termenele de judecata stabilite se va asigura pe un itinerariu in care contactul cu personalul instantei sa fie limitat.

rn

Jandarmii de serviciu din zona adiacenta salilor de judecata vor veghea la respectarea acestei masuri, pe usa fiecarei sali de sedinta va fi afisat un ANUNt care va avea urmatorul cuprins:„in scopul evitarii infectarii cu COVID-19, va rugam sa respectati urmatoarele masuri de protectie:
– pastrarea unei distante de cel putin 1,5 m fata de celelalte persoane, inclusiv fata de personalul instantei”

rn

Limitarea numarului de persoane in salile de sedinta, pe holul principal adiacent salilor de sedinta si holurile din fata compartimentelor arhiva si registratura, precum si in incinta acestor compartimente.

rn

Se va limita numarul persoanelor prezente in sala de sedinta, conform planificarii cauzelor pe intervalele orare stabilite, astfel incat sa se evite, pe cat posibil, prezenta simultana in sala a unui numar mai mare de 10 persoane;

rn

Se va limita numarul persoanelor prezente pe holul adiacent salilor de judecata, la cel mult 15 simultan;

rn

Accesul in arhiva curenta si registratura se va face pe rand, maxim 2 persoane odata, sub supravegherea personalului din aceste compartimente;
Se va restrictiona cat mai mult posibil accesul persoanelor straine la etajele I si II si mansarda cladirii;

rn

Se va interzice accesul la etajul I al persoanelor programate pentru intalniri cu consilierii de probatiune; in cazul in care aceste intalniri nu pot fi reprogramate, jandarmul de la punctul de acces va informa telefonic consilierul de probatiune despre prezenta in incinta sediului a persoanei programate, iar desfasurarea sedintelor de consiliere va avea loc exclusiv in spatiul special amenajat in acest scop de la subsolul cladirii.

rn

Se reduce programul de lucru cu publicul a compartimentelor registratura si arhiva, la urmatoarele intervale orare: de la ora 09:00 la 10:00 si de la ora 11:00 la 12:00, urmand ca dupa finalizarea fiecarui interval de program cu publicul sa fie efectuate masurile de dezinfectie a spatiului.

rn

Utilizarea cu preponderenta a mijloacelor electronice pentru comunicarea actelor. Vor fi facute publice recomandari pentru transmiterea actelor de procedura preponderent prin mijloace electronice, evitarea prezentei neesentiale
in sediul Tribunalului Salaj, examinarea posibilitatii de a solicita amanarea judecarii cauzei sau solutionarea acesteia si in lipsa, analizarea posibilitatii de a fi reprezentat in fata instantei prin intermediul avocatului ales, acolo unde prezenta personala a partii in fata judecatorului nu este obligatorie.
Toate actele de procedura emise de TRIBUNALUL SaLAJ vor purta, la loc vizibil, urmatoarea mentiune, cu caractere Times New Roman 14 bold: “in vederea reducerii riscului de infectare cu CORONAVIRUS – COVID-19 sau alte infectii respiratorii, va rugam, sa luati in considerare, in masura posibilului, urmatoarele: transmiterea corespondentei adresate Tribunalului Salaj cu precadere in format electronic, prin e-mail; evitarea prezentei in sediul Tribunalului Salaj, atunci cand ea nu este obligatorie, prin solicitarea judecarii cauzei si in lipsa sau a amanarii acesteia din considerente de boala, daca este cazul; posibilitatea de a fi reprezentati in instanta prin intermediul unui avocat ales.”

rn

Aceste prevederi se vor afisa, in loc vizibil, la intrarea in sediul Tribunalului Salaj, la registratura, arhiva si grefa instantei. Totodata, ele vor fi facute cunoscute publicului prin afisare pe pagina de internet a Tribunalului Salaj.

rn

Interzicerea accesulului in sediul Tribunalului Salaj a persoanelor a caror prezenta ar putea constitui o cauza de risc:
Se interzice accesul in sediul Tribunalului Salaj a persoanelor cu privire la care autoritatile romane competente au dispus masuri de carantina sau de autoizolare, pana la expirarea acestora. Persoanele aflate in aceasta situatie, care sunt citate la Tribunalul Salaj, au obligatia de a instiinta completul de judecata despre aceasta situatie, in scris sau prin posta electronica.
    
Se interzice accesul in sediul Tribunalului Salaj a persoanelor care au calatorit, in ultimele 14 zile, intr-una dintre zonele de risc prevazute in lista intocmita potrivit alin.2, care au intrat in contact in ultimele 14 zile cu o persoana diagnosticata/monitorizata pentru posibila infectie cauzata de COVID-19 si care prezinta una sau mai multe dintre urmatoarele simptome: febra, tuse, dificultati de respiratie. Aceste persoane vor fi indrumate sa se adreseze de indata autoritatilor medicale competente – directia de sanatate publica de la domiciliu/locuinta efectiva – pentru asigurarea de asistenta medicala si luarea masurilor de carantina sau autoizolare prevazute de lege.
    
In cazul existentei unor suspiciuni privind posibilitatea ca o persoana sa se afle in situatiile prevazute la pct.6.1 si 6.2., sau a unor simptome evidente: febra, tuse, dificultati de respiratie, dureri musculare, durere in gat, ori alte manifestari clinice comune ale infectiilor respiratorii, se vor lua masuri pentru indepartarea persoanelor in cauza din sediu. Se va interzice accesul in sediul Tribunalului Salaj si se va asigura informarea de indata a completului de judecata/compartimentului spre care a declarat ca se indreapta persoana in cauza, pentru respectarea drepturilor procedurale ale acesteia.

rn

Limitarea deplasarilor in interes de serviciu sau la diferite forme de pregatire profesionala, in zonele afectate.

rn

Utilizarea cu preponderenta a mijloacelor electronice pentru comunicarea actelor : informarea in acest sens a Baroului de Avocati Salaj si a institutiilor publice implicate intr-un numar mai mare de litigii.

rn

Activitatea de judecata : cu exceptia cauzelor ce au caracter urgent, judecatorii vor analiza, in fiecare caz in parte, oportunitatea preschimbarii termenului de judecata, tinand cont de posibilitatea incunostiintarii din timp a partilor, de necesitatea prezentei acestora la dezbateri, de distanta in raport de sediul instantei a localitatii de domiciliu a partilor sau reprezentantii lor.

rn

Cu exceptia cauzelor avand caracter urgent, primul termen de judecata va fi stabilit dupa data de 1 aprilie 2020.

rn

Se recomanda ca cererile de amanare formulate de parti sau reprezentantii lor pe motive legate de evitarea expunerii la situatii de risc privind contaminarea cu virusul Covid-19 sa fie apreciate in contextul general actual, al necesitatii luarii masurilor de prevenire a raspandirii coronavirusului.

rn

9. Reducerea prezentei personalului in instanta : judecatorii si personalul auxiliar de specialitate si administrativ isi vor putea desfasura activitatea, in parte, prin prestarea acesteia la domiciliu, daca acest lucru este posibil, cu acordul prealabil al presedintelui instantei, cu conditia organizarii activitatii in asa fel incat sa asigure continuitatea acesteia si cu obligatia de a se prezenta de indata la sediul instantei, la solicitarea presedintelui instantei. in scopul obtinerii acordului prealabil pentru desfasurarea activitatii la domiciliu se va formula o cerere motivata adresata presedintelui instantei, in care se vor specifica, in concret, natura si volumul activitatilor care urmeaza a fi efectuate la domiciliu, precum si intervalul de timp necesar realizarii acestora. Vor putea fi prestate in aceasta modalitate, cu precadere, activitati legate de redactarea hotararilor judecatoresti, a incheierilor si practicalelor ori a altor acte procedurale sau administrative pe care instanta le emite.

rn

PURTATOR DE CUVANT
JUDECATOR DELEGAT
AL BIROULUI DE INFORMARE SI RELATII PUBLICE
GABRIELA – VICTORITA SAVESCU