Trenurile zapezii merg incet, unele la pret redus
Odata cu reducerile de pret pentru sezonul turistic de iarna, CFR anunta si intarzieri din cauza conditiilor meteo
În urma avertizarilor meteo de ninsoare, vânt si temperaturi scazute, emise de Administratia Nationala de Meteorologie, sunt posibile modificari sau perturbari în circulatia trenurilor, a anuntat ieri compania CFR Calatori. La nivelul companiei a fost instituit Comandamentul de Iarna, fiind luate masuri pentru a preveni eventuale perturbari în circulatia feroviara. Au fost asigurate locomotive Diesel de rezerva, iar materialul rulant a fost pregatit pentru circulatie în conditii de iarna. De asemenea, au fost suplimentate echipele de interventie si personalul necesar pentru deszapezire, iar garniturile de tren sunt verificate suplimentar înainte de plecarea la drum.
CFR da inapoi banii de bilet celor care se razgandesc, sau… ceai cald celor care sufera din cauza intarzierilor
Calatorii sunt sfatuiti sa se informeze despre conditiile meteo si sa apeleze telefonic Gara CFR din localitatea de plecare pentru informatii actualizate despre mersul trenului cu care intentioneaza sa calatoreasca. Numerele de telefon de la statiile CFR, la care pasagerii pot cere informatii, sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro, la sectiunea Info Utile/Informatii Telefonice. Pasagerii care doresc sa renunte la calatorie vor primi, la cerere, contravaloarea biletelor pentru parcursul neefectuat.
Primul tren care a avut deja probleme a fost Satu Mare – Oradea – Bucuresti Nord. Calatorilor care au ajuns pana la Oradea li s-a oferit un ceai cald, din cauza ca trenul a avut o intarziere de doua ore.
Trenurile vor merge mai incet decat incet
Din cauza temperaturilor scazute, trenurile vor circula cu viteze reduse si in Salaj. Va fi interesant cat de incet, pentru ca in judetul nostru trenurile circula deja cu viteze mai mici decât înainte de cel de-al doilea razboi mondial, lucru confirmat de însusi directorul general al CFR SA, Dan Costescu, citat de Ziarul Financiar. Judetul Salaj este o pata neagra pe harta Cailor Ferate Ro-mâne. Daca în majoritatea judetelor trenurile circula pe linii electrificate, în Salaj toate trenurile merg pe motorina. Astfel, trenul care face ruta Satu Mare – Bucuresti Nord circula pâna în Dej Calatori, cu oprire la Jibou, pe motorina, iar din Dej trece pe cu-rent. Trenul care circula pe ruta Zalau – Jibou porneste la ora 09.26 din Zalau si ajunge la Jibou la ora 10.05, ceea ce înseamna ca parcurge o distanta de 23 de kilometri în 40 de minute. Viteza medie cu care circula trenul pe aceasta ruta este asadar de 34 kilometri pe ora. Un tren care porneste din Zalau la ora 15.57 ajunge la Sarmasag la ora 16.35. Înseamna ca parcurge o distanta de 23 de kilometri în 38 de minute, cu o viteza medie de 36 de kilometri pe ora. Un tren care porneste din Jibou la ora 16.41 ajunge în Dej la ora 18.32, ceea ce înseamna ca parcurge o distanta de 76 kilometri într-o ora si 51 de minute. Adica circula cu o viteza medie de maxim 41 kilometri pe ora. Un tren care porneste din Jibou la ora 16.41 ajunge în Cluj-Napoca la ora 20.12, ceea ce înseamna ca parcurge 135 de kilometri în trei ore si jumatate, conform site-ului CFR Calatori. Viteza medie cu care circula acest tren este de 38 de kilometri pe ora, adica mai prost ca pe ruta Jibou – Dej Calatori si putin mai bine ca pe ruta Zalau – Sarmasag. Dar cam tot acolo e. Un tren care porneste din Jibou la ora 16.41 ajunge în Bucuresti Nord la ora 06.48 a doua zi. Asta înseamna ca parcurge o distanta de 556 de kilometri în 11 ore si 22 de stop_coloana minute. Asta daca trenul nu are întârzieri. Viteza medie cu care circula acest tren este de 49 de kilometri pe ora. E în limita legala daca ar circula pe sosea în localitate.
Pentru comparatie, subliniem ca recordul ciclist în Turul Frantei a fost de 57,38 de kilometri pe ora. Adica, daca pedalezi bine ajungi mult mai repede decât trenul de la Zalau la Jibou. Una peste alta, mocanita din Sovata plimba turistii cu viteza de 35 de kilometri pe ora.
Reduceri de preturi pe „Trenurile Zapezii”
CFR Calatori a lansat oferta de calatorie „Trenurile Zapezii 2016”, valabila în perioada 1 ianuarie – 29 februarie 2016, cu reduceri tarifare atractive la trenurile care au ca destinatie/plecare sau tranziteaza statiunile montane de pe Valea Prahovei, Vatra Dornei, Petrosani (pentru statiunile Straja si Parâng) si Piatra Neamt. Vor fi reduceri cu 25 la suta pentru calatoriile cu punct de sosire/plecare într-una din statiunile montane de pe ruta Sinaia-Brasov sau din Vatra Dornei, Petrosani si Piatra Neamt. Reducerea este valabila de luni pâna joi, la clasa a 2-a. Tot cu 25 la suta vor fi reduceri si în zilele de vineri, sâmbata, duminica si sarbatori legale pentru calatoriile cu punct de sosire/plecare în/din statia Petrosani cu trenurile IR 1827 si IR 1828 Caracal-Târgu Jiu-Petrosani si retur, la clasa a 2-a. O alta oferta este cea in care preturile vor fi reduse cu 31 – 56 procente, oferta valabila în toate zilele saptamânii, la trenurile InterRegio care circula pe Valea Prahovei pe rute între Sinaia – Brasov si retur. De exemplu, pe ruta Bucuresti – Piatra Neamt pretul biletului cu aceasta oferta este de 58.9 lei, cu 19.6 lei mai putin fata de pretul întreg, iar pentru Constanta – Petrosani pretul biletului este de 75.75 lei, cu 25.2 lei mai putin fata de pretul întreg.
Un singur tren care trece prin Salaj este vizat de reducerile CFR privind Trenurile Zapezilor. Este vorba de trenul Satu Mare – Brasov, care trece si prin Jibou. Pretul unui bilet la clasa a II-a in acest tren costa in mod normal 101 lei. Cu oferta Trenurile Zapezii pretul biletului este de doar 75,75 de lei. Din Jibou pana in Brasov trenul ajunge in opt ore si cinci minute. Asta inseamna ca trenul circula cu o viteza medie de 50 de kilometri pe ora.
Chinul calatoriei la zero grade in vagonul CFR
Salajenii care s-au aventurat ieri sa plece spre capitala sau spre Constanta au avut de infruntat un ger necrutator. Si vorbim de frig cumplit si in vagon. În trenul Baia Mare – Jibou – Bucuresti Nord – Constanta, la clasa I temperaturile au fost putin peste zero grade, iar la un moment dat a început sa curga apa din peretii unui vagon. Potrivit unui calator care a trimis imagini din trenul groazei catre redactia Digi 24, seful trenului a spus ca s-a spart o teava de la instalatia sanitara. Calatoria a tinut nu mai mult de 14 ore. La un moment dat, calatorii au crezut ca problema s-a rezolvat, dar trei ore mai târziu a început din nou sa curga apa în compartimente. Calatorii au sunat la politie, însa au fost îndrumati catre OPC. Alina Predescu, purtatorul de cuvânt al CFR Calatori, a declarat telefonic pentru Digi24 ca pasagerii nu pot ptimi despagubiri in astfel de cazuri, iar mutarea pasagerilor în alt vagon nu a fost posibila pentru ca trenul era ocupat la capacitatea maxima.
