Inspectoratul de Jandarmi Județean (IJJ) Sălaj a finalizat evaluarea dosarelor candidaților înscriși la concursul pentru ocuparea funcției vacante de Comandant detaşament la Detaşamentul 3 Jandarmi, de la Șimelu Silvaniei și Jibou.

Potrivit anunțului, s-au înscris trei candidați și toți trei au fost declarați apți din punct de vedere psihologic și au obținut punctaje de 2,50; 0,95 și 1,75 la dosarele de înscriere, fiind declarați promovați. Proba decisivă a concursului este interviul, care se va desfășura în data de 24 mai 2022, începând cu ora 12.00, la sediul IJJ Sălaj, din municipiul Zalău, B-dul Mihai Viteazu, nr 105/A.

Recrutarea Comandantului de detașament se face prin recrutare din sursă internă, din rândul cadrelor militare – ofițeri, care
îndeplinesc condițiile legale de participare. Gradul militar minim necesar ocupantului postului este cel de locotenent și candidații mai au nevoie de studii universitare de licență, ciclul I Bologna sau studii universitare de lungă durată cu licenţă în ştiinţe juridice, militare, informaţii şi ordine publică, ştiinţe administrative, management, dar și pregătire de specialitate.


Cel care va fi desemnat câștigător al concursului va urma o serie de cursuri de specialitate: comandă, formare tehnician de intervenție profesională (TIP), formare tehnician de trecere operațională (TTO), formare monitor intervenție profesională (MIP), formare monitor de trecere operațională(MTO), formare instructor de intervenție profesională (IIP). Tot după numirea în funcție, noul Comandant trebuie să obțină autorizații speciale pentru exercitarea atribuțiilor cum este autorizația de acces la informaţii clasificate nivel „secret”. Neacordarea acestei autorizații atrage de drept eliberarea din funcţie.

Tot în cadrul anunțului de concurs se specifică faptul că nu este necesară cunoașterea unei limbi străine, nu este necesară vechimea în muncă sau vechimea în cadrul MAI, nu este necesară vechimea în funcții de conducere, iar perioada de acomodare la cerințele postului este de 6 luni.
În schimb, sunt necesare o serie de aptitudini și abilități: de conducere, organizatorice, decizionale, de coordonare, control, planificare,
receptivitate la nou, nivel ridicat de inteligență, spirit de observație, lucru sub presiunea timpului, o bună gândire analitică, autoritate profesională și morală, responsabilitate și fermitate în luarea deciziilor, buna cunoaștere a legislației în general, a ordinelor și instrucțiunilor, normelor, metodologiilor de lucru în M.A.I, păstrarea confidențialității, responsabilitate privind manipularea documentelor clasificate. Atitudini necesare / comportament solicitat: conduita morală conform normelor civice şi militare, spirit de inițiativă, flexibilitate în
gândire, capacitate de a lucra în echipă, spirit de întrajutorare, disponibilitate la schimbare.

Condiţiile specifice de recrutare a candidaților au fost: să fie declarat „apt medical” şi „apt” la evaluarea psihologică organizată în acest scop;
să nu fie cercetați disciplinar și să nu se afle sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau să fie puși la dispoziție în condiţiile art. 17 alin. (2) din Anexa 7 la O.M.A.I. nr. 177/2016; să fi obținut calificativul de cel puţin „foarte bun” la ultimele două aprecieri anuale de
serviciu; iar vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției să fie de cel puțin 2 ani.

Așa cum arată Organigrama Inspectoratului Județean de Jandarmi, Comandantul Detașamentului 3 Jandarmi va avea în subordine Plutonul de Jandarmi Șimleul Silvaniei, recent înființat, și Plutonul de Jandarmi Jibou.

Punctajul evaluării dosarelor de recrutare contează la nota finală

Evaluarea dosarelor, așa cum am arătat mai sus, s-a soldat cu note, cea mai mare fiind 2,50. Practic, candidatul cu această notă pare să pornească cu prima șansă în ocuparea funcției de Comandant. Așa cum se arată pe site-ul IJJ Sălaj, evaluarea dosarelor ”are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă, pentru îndeplinirea eficientă a
atribuţiilor postului scos la concurs. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării depuse la dosarul de recrutare în scopul îndeplinirii de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa nr. 3^3 din O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului
Afacerilor Interne”.