Autostrada Nordului a fost subiect de discuție și în cadrul ședinței de Consiliu Județean Sălaj din 31 ianuarie.
Consilierul județean PSD Alin Opriș l-a întrebat, la capitolul ”Diverse”, pe președintele Dinu Iancu-Sălăjanu dacă este sigur că traseul Autostrăzii Nordului va trece prin Jibou.
Răspunsul președintelui a fost cât se poate de hotărât: ”Traseul va trece prin Jibou, după cunoștința mea”.
În plus, șeful administrației județene a adus și trei argumente.
”Din ultimele discuții pe care le-am avut cu CNAIR-ul, iar săptămâna viitoare urmează să mai am o întâlnire cu dumnealor la București, știu că așa va fi, traseul va merge pe acolo din mai multe considerente.
În primul rând, stabilitatea terenului. Noi vedem foarte bine ce se întâmplă și cu Autostrada Transilvania, și cu alte loturi de autostrăzi unde sunt foarte multe alunecări de teren care duc la costuri mărite ale investițiilor. Pe Valea Someșului, așa cum a fost adus și trenul, sunt condițiile necesare pentru a putea construi în siguranță o autostradă.
În plus, orașul Jibou nu poate rămâne în afara Autostrăzii. E un punct de legătură între A3 și Autostrada Nordului.
Apoi, noi avem un acord, un parteneriat cu Ministerul Transporturilor și cu CNAIR pentru realizarea acelui drum expres între Românași și Jibou tocmai ca să lege cele două autostrăzi. Așa că, printr-un efort susținut al tuturor forțelor politice din județul Sălaj, vom izbândi să aducem Autostrada Nordului prin Sălaj, pe la Jibou”, a argumentat Dinu Iancu-Sălăjanu.
Dacă deciziile de până acum ca Autostrada Nordului să traverseze Valea Someșului, toate comunele, de la Gâlgău până la Năpradea, vor avea de câștigat. La fel cum s-a întâmplat și în alte comune tranzitate de proiecte mari de infrastructură, primul impact va fi asupra creșterii prețurilor pentru terenuri, dar vor apărea și investitorii.
Cu efect în plan social, va fi creșterea numărului locurilor de muncă într-o zonă demult catalogată ca fiind defavorizată din cauza numărului mare al asistaților sociali și al șomerilor.