Noua formula de calcul conduce la o crestere de aproximativ 10 procente a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60 si 90 de procente pentru masinile Euro 2, cu 80 de procente pentru Euro 1 si cu 90 de procente pentru masinile non-euro. Masinile vechi si foarte vechi castiga cel mai mult odata cu modificarea taxei de poluare si redenumirea acesteia in timbrul de mediu. In cazul unor automobile precum Jeep Cherokee din 1990 cu motor de 4.0 litri pe benzina, proprietarul va plati acum aproape 1.700 de euro fata de aproape 40.000 de euro cat trebuia platit inainte. Pentru un Ford Mondeo din 1993 taxa scade mai putin, cu doar aproximativ 70 de procente de la 2.200 de euro la putin peste 600 de euro. De vreme ce taxa pentru masinile foarte vechi a scazut considerabil este asteptata o scadere a numarului de masini inmatriculate de cetatenii romani in Bulgaria, in conditiile in care costurile unei astfel de inmatriculari sunt de aproximativ 500 de euro. Reversul medaliei este acela ca odata introdus, noul timbru de mediu va incuraja forta de cumparare in favoarea rablelor.
Sunt avantajate de noua taxa de poluare atutorurismele noi cu emisii reduse de dioxid de carbon. In cazul unor modele precum Skoda Octavia cu motorizare de 1.6 litri TDI taxa scade cu aproape 70 de procente, de la 163 de euro la 51 de euro datorita emisiilor de CO2 de 99 de grame.
De cealalta parte, pentru un model precum Renault Symbol timbrul de mediu este cu 50 de procente mai mare, de la 72 la 107 euro, in conditiile in care are un motor de 1.2 litri.

Soferii isi pot calcula singuri taxa pe site-ul ANAF
Taxele au crescut semnificativ pentru modele Euro 3, cu vechime de 10-12 ani. De exemplu, pentru un Ford Fiesta din 2003, taxa a crescut de la 370 la aproape 1.300 de euro. Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat calculatorul pentru taxa de prima inmatriculare sau noul timbru de mediu imediat dupa intrarea acestuia in vigoare. Pe site-ul ANAF proprietarii de autovehicule isi pot calcula cuantumul taxei cu ajutorul unei aplicatii in conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului, numarul 9 din 2013. Cuantumul taxei de timbru va fi calculat in functie de cursul monedei euro, publicat la 1 octombrie 2012, adica 4,5223 lei per euro. Important este ca ANAF nu mai face deosebire intre masinile diesel cu si fara filtru de particule, filtru care elimina particulele din emisii. In plus, dieselurile sunt taxate in medie cu 10 procente mai mult cu toate ca pot polua mai putin decat un motor pe benzina daca dispun de filtru de particule, deoarece au un consum de combustibil mai mic.