Incepand cu luna ianuarie a anului 2009, oamenii au protestat anual fata de noile forme ale taxei auto, de prima inmatriculare, de poluare, cum a fost numit rand pe rand timbrul impus la achizitia autovehiculului. Iata ca numai la cateva zile de cand a intrat in vigoare noul timbru de mediu, romanii isi striga nemultumirea pe site-uril. Romanii se indeamna unii pe altii sa iasa in strada pentru a cere abrogarea acestei legi. „Chiar ar trebui sa iesim in strada luni 25 martie” scrie un nemultumit. „Haideti sa iesim in strada cat mai repede”, scrie un altul

Timbrul de mediu – dublu decat valoarea masinii
Majoritatea semnatarilor de pe site-uri se plang de cuantumul mare al timbrului de mediu, care ajunge de multe ori sa egaleze si chiar sa dubleze valoarea autovehiculului. „Am si eu o masina pe care am cumparat-o in 2001 de noua, din Romania, si acum trebuie sa platesc peste 3.000 de euro daca vreau sa o vand. Inacceptabil!” „Am o Solenza din 2004. masina valoreaza 1.200 de euro, iar taxa este 1800 de euro. Eu ce fac cu ea ca nici la nu mi-o primeste”. „Cum e posibil sa platesti pentru o masina de una-doua mii de euro o taxa de peste trei-patru mii de euro ca sa o inmatriculezi in tara in care te-ai nascut si in care platesti toate darile?” noteaza cativa nemultumiti

Nu sunt seriosi, una zic si alta fac
Zilele trecute ne-a vizitat la redactie Ioan Goja din Santamarie. Omul afirma ca guvernantii sunt mincinosi. Si iata cum se explica: „Au spus ca taxa de timbru o sa fie mai mica. In ceea ce ma priveste, am o masina euro 2 din 1999, cu 1.100 metri cubi. Peste tot s-a publicat ca taxa pentru euro 2 va fi mai mica cu 60 la suta decat precedenta. Am fost la Finantele Publice din Zalau si mi-au calculat taxa cu 10 la suta mai mare decat vechea taxa. Nu sunt seriosi”, sustine Goja. Un zalauan care si-a anuntat vanzarea unui BMW in ziarul nostru spunea ca „nu este corect sa dau statului bani ca sa ma folosesc de proprietatea mea”. „Aceasta taxa imi incalca dreptul de a cumpara ce vreau pe banii mei. Este calculata aiurea si este abu-ziva”. La intrarea in targul de masini din Zalau, proprietarul unui autoturism, care „zace” de cateva luni in piata se intreba si ma intreba. „De cand euro 1 polueaza mai putin decat euro 3 ?! . Da, stiu…are durata de viata mai mica, insa cat polueaza euro 1 intr-un an, euro 3 polueaza in cinci ani. E inadmisibil ca pentru o masina euro 3 sau 4 sa platesti de zece ori mai mult decat pentru una non-euro care polueaza peste limitele admise. La masina mea, taxa veche era de 3.100 de euro, in timp ce noua taxa, adica timbrul de mediu, ajunge la 6.500 de euro.. Unde este majorarea de maximum 20 la suta, de care vorbeau guvernantii”?, se intreaba proprietarul masinii de vanzare

Nemultumiri si-n randul constructorilor de autoturisme
Sindicatul Autoturisme Dacia a anuntat la sfarsitul saptamanii trecute ca va protesta, considerand ca „timbrul de mediu” va conduce la continuarea scaderii vanzarilor de autoturisme noi si in anul 2013 si va avea consecinte negative pentru productia de autoturisme noi din Romania, asupra numarului de locuri de munca si a salariatilor care isi desfasoara activitatea in acest domeniu.