Tichetele de vacanta, introduse de Guvern incepand cu acest an, pot fi acordate doar de catre angajatorii care in anul fiscal anterior au obtinut profit, conform ordonantei de urgenta adoptate, saptamana trecuta, de Executiv. „Angajatorii acorda tichete de vacanta numai in cazul in care in anul fiscal anterior au obtinut profit sau venit, dupa caz”, se arata in actul normativ.
Guvernul a aprobat, miercuri, prin ordonanta de urgenta, introducerea tichetelor de vacanta, cu o valoare stabilita in limita a sase salarii minime brute pe economie. Tichetele vor putea fi acordate de catre angajatori in limita bugetului, pentru persoane incadrate cu contract individual de munca. Tichetele vor fi acordate sub forma unui bon nominal, prin intermediul unitatilor emitente avizate de Ministerul Finantelor, si vor putea fi folosite doar de catre persoanele ale caror nume sunt inscrise pe bilet. Tichetele de vacanta sunt bilete de valoare, cu valori nominale cuprinse intre 10 si 50 lei, integral suportate de catre angajator, si se pot folosi doar pentru achizitionarea de pachete de servicii turistice in unitatile turistice avizate de Ministerul Turismului. Tichetele au termen de valabilitate de un an de la data emiterii, iar contravaloarea acestora nu se ia in calcul la stabilirea venitului salarial.
Ministrul Turismului, Elena Udrea, a aratat ca tichetele ar putea fi folosite incepand cu vacanta de Pasti, normele de aplicare a noului sistem urmand sa fie aprobate de Guvern, prin hotarare, in termen de 15 zile.