Guvernul Dancila, in sedinta din 27 august 2019, a decis prorogarea termenului prevazut la art. 106 din Legea nr. 196/2018 privind înfiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor.

rn

Art.106 prevede ca "Persoanele fizice atestate pentru functia de administrator în conformitate cu prevederile Legii nr. 230/2007 privind înfiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, cu modificarile si completarile ulterioare, pot îndeplini functia de administrator numai daca, în termen de 12 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi, obtin certificate de calificare profesionala care dovedesc calificarea profesionala pentru a îndeplini ocupatia de administrator, în conformitate cu prezenta lege."

rn

Legea prin care se cere certificatele de calificare profesionala pentru administratori de bloc a fost publicata in Monitorul Oficial din 28 septembrie 2018, iar acum prin ordonata de urgenta termenul a fost prorogat pana la data de 1 ianuarie 2021.

rn

In alte orase din tara, dupa un curs de calificare profesionala ce dureaza peste 700 de ore la un cost aproximativ de 7 milioane, cei care vor sa obtina atestarea de administrator de bloc, trebuie sa mearga la primarii pentru a primi atestatul. In Salaj, cel putin la Primaria Zalau nu se dau aceste atestari, cei care vor sa obtina aceste atestari sunt indrumati catre o firma din afara judetului, care are la noi in oras un singur formator.
Ceea ce noi va invitam sa faceti pentru cei care vor sa devina administratori de bloc, sa se asigure ca firmele, de oriunde ar fi si care fac aceste cursuri sunt acreditate, iar cum au fost acreditate asta este o alta poveste. Pentru proprietari de locuinte recomandarea noastra este, sa fiti foarte atenti pe cine alegeti administratori de bloc mai ales ca noua lege a asociatiilor de proprietari le da posibilitatea administratorilor de bloc sa înscrie la cartea funciara o ipoteca imobiliara contra proprietarului cu restante la cheltuielile blocului.