decembrie 5, 2025

Taxa auto – ultima variantă

imagine-articol_20304

Cea mai mică taxă auto va fi de 91 de euro, iar cea mai mare de 32000 de euro.
Taxa auto va suferi modificări importante in 2011. Cea mai mică taxă ar putea fi de 91 de euro pentru maşinile Euro 5, cu motor de 1,1 litri , iar cea mai mare valoare a acesteia va fi de 32000 de euro, pentru o maşină non-Euro cu motor de 3,2 litri şi o vechime de 20 de ani.
La maşinile Euro 5 s-a propus să fie achitată o taxă de 116 euro pentru vehiculele noi şi de 91 de euro pentru cele cu o vechime de doi ani, in cazul unui motor de 1.100 centrimetri cubi. Pentru maşinile de 2.000 de centimetri cubi taxa se va ridica la 680 de euro pentru cele noi şi 618 euro pentru cele vechi de doi ani. In cazul celor cu un motor de 3.000 centimetri cubi, noua taxă auto va ajunge la 2.160 de euro pentru cele noi, respectiv de 1.700 de euro pentru cele vechi de doi ani.

Taxa Euro 4 va creşte cu 23 la sută
La maşinile Euro 4, taxa auto de la 1 ianuarie 2011 va fi de 483 euro la cele vechi de un an, cu motor de 1.400 centimetri cubi, faţă de 380 euro – vechea taxă auto. Mai mult, la o maşină cu o vechime de trei ani, taxa creşte la 399 de euro, de la 315 euro. „E cam la 23 la sută creştereaI, a precizat ministrul Mediului. La autoturismele Euro 4 cu motor de 2.000 centrimetri cubi, noua taxă va fi de 1.281 de euro la o maşină veche de doi ani faţă de 1.060 de euro taxa veche, respectiv de 1.424 euro la autoturismele vechi de patru ani faţă de 899 de euro in vechea formă a taxei auto.

Taxa pentru Euro 3, cu 35 la sută mai mare
La Euro 3, la un autoturism cu un motor de 1.400 centrimetri cubi, noua taxă va ajunge la 998 de euro la maşinile cu o vechime de şapte ani, faţă de 673 cat era vechea taxă. Taxa va ajunge la 880 de euro pentru maşinile vechi de opt ani faţă de 594 de euro in 2010.Pentru un motor de 3,2 litri, standard Euro 3, cu o vechime de cinci ani, taxa de inmatriculare va fi de 11.668 de euro, faţă de 8.891 de euro cat se plăteşte in prezent. Pentru acelaşi motor şi acelaşi standard Euro 3, insă cu o vechime de şase ani, taxa va ajunge la 10.727 euro, faţă de 8.174 euro.
In ceea ce priveşte vehiculele cu motorizări Euro 2, la un motor de 1.400 de centrimetri cubi, taxa pentru un autoturism vechi de zece ani este de 2.428 de euro faţă de 1.618 de euro cat era pană acum. De asemenea, cei care işi vor achiziţiona un autoturism vechi de 12 ani vor plăti o taxă de 1.499 de euro, faţă de 1.000 euro cat este in prezent. Proprietarii de maşini cu motor Euro 2 de 3,2 litri, vechi de 10 ani ar putea plăti o taxă de inmatriculare de 21.770 de euro, faţă de 17.408 euro cat este acum.
La motoarele Euro 1 de 3,2 litri, vechi de 18 ani, taxa va ajunge la 13.120 de euro, faţă de 10.240 de euro cat este in prezent.
Taxa de 32000 de euro pentru motor non-Euro
Cea mai mare valoare a taxei de poluare pentru anul 2011 ar urma să fie de 32.000 de euro pentru inmatricularea unei maşini cu motor non-Euro de 3200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani. Valoarea actuală a taxei de inmatriculare pentru o astfel de maşină cu motor non-Euro de 3,2 litri şi veche de 20 de ani este de 30.720 de euro.
Maşinile hibrid scapă
Ministerul Mediului lucrează la o facilitate suplimentară pentru maşinile hibrid şi electrice, astfel incat acestea să nu plătească taxa de primă inmatriculare, pentru a fi sprijiniţi astfel producătorii şi cumpărătorii de maşini electrice sau hibrid.
Inghesuială la Biroul de inmatriculări
In Sălaj, numărul certificatelor de inmatriculare creşte de la o lună la alta. De cand s-a auzit că taxa auto va fi majorată, in ultima perioadă,biroul de inmatriculări Sălaj a fost luat cu asalt de către sălajeni. Pe zi, vin, in medie cate 50-60 de proprietari de autoturisme pentru inmatriculare, potrivit şefului de serviciu Remus Stanciu.
In luna octombrie au fost emise 778 de certificate de inmatriculare, faţă de 745 cate au fost emise in aceeaşi perioadă a anului trecut. Pană in prezent de la inceputul anului au fost emise peste 8000 de certificate de inmatriculare. In aceeaşi perioadă a anului trecut numărul certificatelor emise a fost de peste 9000. Insă, şeful biroului de inmatriculări, Remus Stanciu, a precizat că numărul certificatelor emise anul acesta pană in prezent este mult mai mare, avand in vedere că sunt pe rol aproximativ 2000 de procese privind inmatricularea fără taxă. Acesta a mai adăugat că in perioada următoare numărul inmatriculărilor va creşte semnificativ, avand in vedere taxele auto propuse pentru 2011. Majoritatea maşinilor inmatriculate in Sălaj sunt cele second-hand, ce provin din Germania şi Austria. „In ultima vreme, cele mai multe au fost aduse din Austria. In Germania nu prea se mai găsesc. Majoritatea sunt autoturisme, standard Euro 2, din anii 92-93, pentru care taxa de inmatriculare este de aproximativ 1000 de lei in prezent”, a afirmat Remus Stanciu.