decembrie 5, 2025
imagine-articol0_39819

Toti suntem iritati de faptul ca nu putem vedea un film cap-coada la televizor fara sa fim întrerupti de reclame. Unele sunt bunicele, dar parca tot am vrea, mai bine, sa le vedem pe toate într-o seara linistita, într-o emisiune numai cu reclame. si daca, dupa o zi de munca cedam în fata reclamei insistente si adormim Ila filmI, reluam pe internet cautarea, cu dorinta de a face o treaba ca lumea. Cum ar fi sa vedem un film întreg. Daca s-ar face o dezbatere pro si contra reclame, argumentul principal al celor care le difuzeaza este ca traiesc din ele. Argumentul nostru, al celor care privim la televizor si platim serviciile de cablu, este ca nu vrem sa fim întrerupti si ca nu ne intereseaza din ce traiesc ei. Partea negativa în toata afacerea asta este ca, pâna sa te dumiresti tu cum sta treaba cu Suleyman, de exemplu, hop cu iaurtul minune, detergentul fabulos si margarina minunata, bagate cu forta pe retina. În Statele Unite, trei sferturi dintre consumatori spun ca principalul motiv pentru care folosesc un recor-der video digital este posibilitatea de a sari peste reclame, potrivit unui sondaj publicat anul trecut de Motorola Mobility, divizie a Google. seful Apple, Tim Cook, cauta solutii pentru un nou standard în stop_coloanavizionarea programelor tv, activitate care, in opinia lui Cook (si a noastra), a stat pe loc în ultimii 10 – 20 de ani. Daca domnul Tim Cook va avea succes, speram ca ideea sa fie preluata si de televiziunile de la noi. Întelegem ca actiunile de reclama si pu-blicitate au fost impuse de ratiuni economice, cu scopul vadit al producatorului de a-si face cunoscute produsele si de a micsora distanta producator-consumator. Revolutia industriala din secolul trecut a modificat raportul dintre cerere si oferta, iar reclama faciliteaza penetrarea produselor pe piata. Însa, din dorinta de a vinde, tot mai multe reclame spun povesti mincinoase despre un anumit produs. Exista pe piata si produse bune, promovate prin re-clame la tv. Dar sondajele arata foarte clar ca potentialilor consumatori nu le place sa fie intrerupti de acestea, in timp ce vizioneaza filmul lor preferat.