Serviciul de Telecomunicatii Speciale se alatura initiativei lansate de Emotional Intelligence Research Association (EmIRA) si sprijinite de Telekom Romania de a pune la dispozitie Linia de Consiliere Psihologica si Suport Emotional pentru persoanele spitalizate, aflate in carantina sau in izolare, pentru personalul medical supus stresului, precum si pentru persoanele puternic afectate de pandemia de COVID-19, anunta reprezentantii STS pe pagina oficiala a institutiei.
Linia telefonica este functionala incepand de vineri, 08 mai 2020 si poate fi apelata din orice retea la numarul 021.9696.
Apelurile vor fi preluate in fiecare zi, in intervalul 09:00-21:00, de psihologi atestati si specializati in consiliere-suport si gestionarea situatiilor de viata stresante, afiliati EmIRA. Psihologii voluntari au beneficiat de o serie de programe de instruire, pentru a raspunde eficient si punctual in situatii de asemenea natura.
In cadrul acestui proiect umanitar, STS asigura solutia de tip call-center pentru preluarea apelurilor de catre psihologii inscrisi pe platforma tehnica. Totodata, STS garanteaza functionalitatea in conditii optime si asigura mentenanta serviciului apelabil din orice retea telefonica mobila sau fixa.
Telekom Romania contribuie prin asigurarea infrastructurii de comunicatii, aparatelor telefonice si a numarului scurt 021.9696, precum si prin suportarea costului aferent abonamentelor voluntarilor din acest proiect.
Linia de Consiliere Psihologica si Suport Emotional are scopul de a veni in sprijinul persoanelor vulnerabile in aceasta perioada.
Astfel, pot apela numarul 021.9696 cei care se afla in spital, in izolare sau in carantina, cadrele medicale, persoanele de orice varsta, care au temeri sau se simt nelinistite in legatura cu situatia creata de pandemia de coronavirus. Apelantilor li se va asigura confidentialitatea convorbirilor si a identitatii, datele personale nefiind prelucrate sau stocate in niciun fel.
"Este o datorie de onoare pentru Serviciul de Telecomunicatii Speciale sa fie partener in acest proiect de o mare responsabilitate sociala si, in acelasi timp, o oportunitate de a exploata resursele si expertiza in comunicatii, pentru a ajuta cetatenii. Suntem deschisi sa venim in sprijinul tuturor partenerilor nostri atunci cand este vorba despre proiecte sustenabile, cu impact social major, mai ales in aceasta perioada dificila pe care o traversam.", a declarat general-maior ing. Ionel-Sorin Balan, prim-adjunctul directorului STS.
Ovidiu Ghiman, Director Executiv Comercial Segment Business, Telekom Romania: "Sprijinim acest proiect si avem garantia ca, alaturi de STS si EmIRA, vom reusi sa punem bazele unui parteneriat public-privat a carui scop este acela de a aduce o raza de speranta celor care au mare nevoie de un sfat avizat in aceasta perioada. Pentru noi, este inca un proiect de responsabilitate sociala in care ne-am implicat 100%, avand convingerea ca, prin contributia fiecarui partener, asiguram succesul Liniei de Consiliere Psihologica si Suport Emotional."
Irina Ioana, Presedinte EmIRA: "Pentru ca vietile noastre au fost drastic schimbate de lupta cu acest virus si intelegem ca situatia prin care trecem poate fi coplesitoare, greu de suportat sau generatoare de stari de indispozitie emotionala si ganduri negative, am demarat acest proiect, prin care sa venim in sprijinul semenilor nostri. Suntem increzatori ca proiectul isi va demonstra utilitatea si le multumim celor care au raspuns prompt apelului nostru, specialistilor psihologi, pe de o parte, si partenerilor nostri, STS si Telekom Romania, pe de alta parte."