Luni, la ora 10.00, s-a dat startul pentru microîntreprinderile, persoanele fizice autorizate, organizațiile neguvernamentale și cabinetele medicale care doresc să aplice online pentru microgranturile de 2.000 de euro acordate de Executiv pentru a se redresa din criza cauzată de pandemia de coronavirus.

 

Înscrierile la Măsura 1 – microgranturi se fac în formularul electronic dedicat, pe site-ul https://granturi.imm.gov.ro/auth/login.

Formularul de înscriere va rămâne activ până vineri, 16 octombrie, ora 20.00, cu posibilitatea prelungirii perioadei de înscriere până la epuizarea bugetului, a anunțat Ministerul Economiei.

Regula aplicată este „primul venit, primul servit”. Pentru a putea aplica, cei interesați au nevoie de certificat de semnătură digitală.

Pentru această măsură, Guvernul a alocat în total 100 de milioane de euro, ceea ce înseamnă că pot fi finanțați, cu câte 2.000 de euro, 50.000 de beneficiari.

Microgranturile se acordă, pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat, beneficiarilor care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiții: au desfășurat activitate curentă/operațională cel puțin un an calendaristic înainte de data depunerii cererii de finanțare, cu excepția PFA/CMI pentru care începerea activității poate să fi avut loc până la data de 1 februarie 2020; au avut cifră minimă de afaceri pe anul 2019 de 5.000 de euro ( condiția nu se aplică pentru PFA, ONG, CMI); își mențin activitatea pe o perioadă de cel puțin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub formă de microgrant; nu erau în dificultate la 31 decembrie 2019; nu depăşesc plafonul de 800.000 euro pe Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de către Comisia Europeană.

Banii pot fi folosiți pentru cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari; datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate; cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat, pentru sediul social/punctul de lucru unde se desfășoară activitatea pentru care se solicită finanțare; cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de bază, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă; cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV- 2; cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente; cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității; cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul de stat.