În curba periculoasă de pe strada Kossuth din Zalău, renumită din cauza multitudinii accidentelor care au avut loc de-a lungul anilor, în sfârșit s-a realizat zilele acestea o amenjare rutieră provizorie la inițiativa Primăriei Municipiului Zalău, prin societatea Citadin, cu avizul Poliției Rutiere Sălaj.
Scopul amenajării în curbă a unui ”spațiu interzis” mărginit de parapeți este acela de a delimita sensurile de mers la intersecția străzilor Kossuth cu Andrei Șaguna, dar și reducerea riscului producerii de accidente rutiere.
”Având în vedere numeroasele accidente care au avut loc la intersecția străzii Lajos Kossuth cu strada Andrei Șaguna, Societatea Citadin Zalău efectuează o amenajare rutieră provizorie constând în crearea unui spațiu interzis, mărginit prin parapeți. De asemenea, semnalizarea rutieră va fi suplimentată cu indicatorul <Alte Pericole>”, a precizat pentru Graiul Sălajului Diana Breban, purtătorul de cuvânt al Primăriei Zalău.
Potrivit informării, zona va fi monitorizată, iar în urma analizei eficienței acesteia, se va lua o decizie cu privire la amenajarea permanentă a intersecției. Avizul Poliției Rutiere a fost eliberat în luna iunie, la solicitarea administratorului drumului, perioadă în care Citadin a efectuat lucrări de reabilitare a părții carosabile și a trotuarelor.
”La data de 24 iunie a.c., s-a eliberat aviz provizoriu de către Poliția Rutieră pentru intersecția străzilor Kossuth cu Andrei Șaguna, în vederea efectuării unei amenajări rutiere, constând în crearea unui spațiu interzis mărginit prin parapeți și suplimentarea semnalizării rutiere în zona respective. Avizul a fost solicitat de către Administratorul Drumului Public la data de 18 iunie a.c.”, spune Maria Cristea, purtător de cuvânt al IPJ Sălaj.
”Curba lui Abrudan” a făcut ravagii de-a lungul timpului…
Curba de la intersecția străzilor Kossuth și Șaguna a fost botezată ”curba lui Abrudan” deoarece majoritatea autotrenurilor răsturnate în curbă au afectat proprietatea fostului inspector școlar general. De-a lungul timpului, gardul și curtea acestuia au fost afectate de încărcăturile autotrenurilor răsturnate, majoritatea accidentelor fiind cauzate de neadaptarea vitezei pe acea porțiune de drum, de semnalizarea deficitară și de înclinația curbei, după cum spuneau autoritățile de fiecare data.
La 4 decembrie 2005, gardul proprietății lui Ioan Abrudan a fost distrus de tonele de fier vechi dintr-un TIR. În 2007, un alt TIR de Bucureşti încărcat cu porumb s-a răsturnat peste garaj. La acea vreme, Abrudan declara presei că s-a ales cu vreo patru saci de porumb boabe adunat din garajul și curtea sa. Apoi, în iulie 2011, un alt TIR încărcat cu șpan s-a răsturnat peste poarta şi gardul inspectorului şcolar general, tocmai în momentul în care muncitorii lucrau la refacerea gardului şi a garajului situat câţiva metri mai sus, deteriorate după un alt incident similar.
Câteva luni mai târziu, în luna februarie 2012, în curtea, beciul și parterul casei familiei Abrudan au curs vreo trei tone de lapte. Camionul, aparţinând unei firme din Bihor, era încărcat cu lapte, s-a răsturnat iar încărcătura s-a vărsat pe proprietatea lui Abrudan, provocând chiar inundație la parterul și beciul casei.
Iar cel mai recent incident rutier a avut loc acum aproximativ două luni când s-a produs e explozie la pernele de aer ale unui autotren, incidentul fiind fără consecințe grave.
Acum, administratorul drumului vrea să ia cele mai bune măsuri în zonă astfel încât să nu mai existe evenimente rutiere în acel loc.
Multumiți din suflet foștilor PD-L-iști din epoca betivanului de băse ptr “ finalizarea” centurii ocolitoare a municipiului!