Vineri, 6 mai, a fost prima zi de campanie electorală. Cum în această campanie este interzisă mare parte din publicitatea electorală cu care am fost obişnuiţi în trecut, candidaţilor la Primăria Zalău le-a rămas să-şi strige oferta pe internet, locul unde se pot exprima cât vor şi cum vor. Site-urile de ştiri afişează acum pe prima pagină mai mult bannere decât titluri, iar facebookul s-a umplut de reclamă electorală.
Într-o campanie lipsită de cadouri şi spectacole, candidaţii ar trebui să mizeze mai mult pe puterea cuvântului. Şi ne-am uitat pe sloganurile afişate de pretendenţii la Primăria Zalău să vedem ce au de transmis.
Gheorghe Stanciu, singurul candidat independent la funcţia de primar al Zalăului, merge în aceste alegeri cu sloganul „Ştii ce vrei! Ştiu să fac!”. Se înţelege că zălăuanii pot miza pe experienţa lui de antreprenor pentru „a face”.
Ionel Ciunt, candidatul PSD, şi-a afişat în oraş înaintea campaniei imaginea alăturată cu sloganul „Oamenii contează, contează pe om”, care se regăseşte şi în bannerele de campanie. Zălăuanii sunt îndemnaţi astfel să conteze pe el.
Mircea Abrudan de la UNPR nu avea până ieri un afiş şi un slogan, la fel cu Fazakas Nicolae, candidatul UDMR.
Dorel Labo, candidatul PNŢCD, are sloganul „Omul tău pentru Zalău” pe afişul stop_coloana electoral, menit să îndemne zălăuanii să considere că fostul viceprimar este acum alegerea potrivită.
Radu Căpîlnaşiu, primarul în funcţie şi-a scris pe bannerele online şi pe afişul electoral doar „Primarul muncipiului Zalău”, după ce în perioada premergătoare campaniei electorale apărea pe pagina de facebook a lui Valeriu Crişan, pe când acesta era candidatul desemnat de PNL Sălaj, cu sloganul „Dintre oameni. Pentru oameni”.
Mirel Taloş, candidatul ALDE, scrie drept slogan pe afişul electoral „Respect pentru cetăţeni”.
Candidatul PMP, Cristian Lung, spune pe afişul electoral „M-am întors acasă! Ne apucăm de treabă!”, dar mai are un anunţ de făcut pe acelaşi afiş: „Neatins de virusul corupţiei”.