Drumul naţional 1T (turistic) are o lungime de patru kilometri, face legătura intre Mirşid şi Moigrad, şi poţi circula pe el cu tractorul sau căruţa.
Dumnezeu ne-a sortit să trăim intr-o ţară in care plătim roviniete pentru şosele carpite şi uliţe comunale ridicate la rang de drum naţional, adică, pe scurt, trăim intr-o ţară cu infrastructura la pămant. O dovedeşte, dacă mai era cazul, drumul naţional 1T (turistic) care face legătura intre două localităţi sălăjene: Mirşid – centrul de comună, respectiv Moigrad. Mulţi dintre noi nu ştiam nici măcar de existenţa unui drum comunal intre aceste două sate, darămite de un drum naţional. Drumul Naţional 1T, cum este trecut in registrul Companiei de Drumuri Naţionale, este o prelungire a Drumului Naţional 1H (Halmăşd-Răstoci), are patru kilometri şi a fost ridicat la rangul „naţional” in timpul guvernării Tăriceanu de către Ludovic Orban, ministrul Transporturilor din acea perioadă, cu scopul de a facilita accesul spre castrul roman „Porolissum”. Insă numai cu numele este drum naţional. „Viţinarul”, cum este cunoscut de către localnici, a rămas la acelaşi stadiu: drum forestier pe care circulă tractoarele şi căruţele agricultorilor din zonă sau, in cel mai bun caz, maşinile care aduc piatră de la cariera de piatră din Moigrad. Nici gand să te aventurezi cu o maşină mică pe DN 1T.
Primăria Mirşid a vrut să-l reabiliteze odată cu DN1H
Sebastian Avram, edilul comunei Mirşid in perioada 2004-2008, spune că primăria a dorit in 2007 ca acel drum comunal să fie modernizat pentru a face legătura intre centrul de comună, Mirşid, şi castrul roman „Porolissum”. „Ludovic Orban, pe atunci ministru la Transporturi, a fost in Sălaj şi a văzut la faţa locului starea proastă a drumului. In 2007, s-a decis, cu acordul Consi-liului Judeţean Sălaj, să devină drum naţional ca o prelungire a DN 1H şi să fie inclus in proiectul de reabilitare şi modernizare a drumului dintre Zalău şi Jibou”, rememorează Avram. Scopul era unul simplu: facilitarea accesului turiştilor către castrul roman „Porolissum”. Dar, din 2007 şi pană acum, DN1T nu a văzut o lopată de asfalt, ci piatră cubică de la carieră.
Mircea Crişan de la drumuri naţionale:
„Este rău, rău…”
Contactat de reporterul Graiul Sălajului, Mircea Crişan, directorul Secţiei Drumuri Naţionale Zalău, afirmă că in timpul guvernării Tăriceanu „s-au preluat mai multe drumuri judeţene, printre care şi acesta, pe considerentul că face legătura cu castrul roman de la Moigrad”. „Este un drum pietruit, forestier… foarte rău. Pe acolo mai circulă rabe care aduc piatră de la cariera Moigrad, insă sunt slabe speranţe să fie modernizat in viitorul apropiat, doar pietruiri vom face pe acel tronson. Este rău, rău…”, a conchis Mircea Crişan.