În ultima ședință de Consiliu Județean, consilierii au aprobat proiectul de hotărâre prin care un sector de drum județean este transmis din domeniul public al județului Sălaj în domeniul public al statului, în administrarea Miniterului Transporturilor.
Este vorba de un segment de 6,4 kilometri al drumului județean DJ 109F Gîlgău – Poiana Blenchii – limită județ Maramureș. În expunerea de motive se arată că acest sector de drum face legătura cu drumul național DN 1C și, de aceea, este considerat drum de interes național. Acest drum nu a mai fost modernizat din 2013, iar reprezentanții Ministerului Transportului au promis Consiliului Județean că se vor ocupa de reabilitarea lui. Compania Națională de Drumuri Naționale și Autostrăzi din România (CNADNR) a arătat că a mai avut un astfel de proiect și în județul Maramureș, unde după preluarea în administrare a drumului s-a ocupat de reabilitare.
Cu acești 6,4 kilometri, județul va avea 292,4 kilometri de drum național. Asta nu pentru că s-ar fi construit ceva din 1989 încoace. Concret, în 20 de ani, în Sălaj s-au construit doar nouă kilometri de drum național. Sălajul are 1.797 kilometri de drumuri, dintre care 632 sunt drum juidețean și 873 sunt drum comunal.

Până când “pupăm” autostradă ne servim de drumurile pietruite

Față de 1995, când Sălajul avea 1.405 kilometri de drumuri, județul are acum cu 386 de kilometri mai mult. Am reușit să construim doar nouă kilometri de drum național, iar autostrada este un mare zero la noi în județ. S-au construit în schimb 377 de kilometri de drumuri județene și comunale.
Numai că 15 la sută din drumurile județene n-au văzut încă asfaltul. În urmă cu cinci ani aveam 169 de kilometri de drum județean de piatră și 9 kilometri de drum județean de pământ. La un an diferență, în 2011, infrastructura județeană s-a mai “îmbogățit” cu încă 4 kilometri de drum pietruit. În 2012 și 2013 situația s-a mai îmbunătățit. Mai figurau doar 135 de kilometri de drum județean pietruit și 3 kilometri de drum județean de pământ. stop_coloana În 2015 mai avem 93,63 de kilometri de drum județean pietruit. Asta înseamnă că 15 la sută din rețeaua de drumuri județene sunt drumuri județene pietruite, care n-au văzut încă asfaltul.
Drumurile din județ pietruite la ora actuală sunt DJ 191C Nușfalău – Huseni pe o distanță de 6,2 kilometri; DJ 109E limita cu județul Ckuj – Fodora – Rus pe o distanță de 17,32 kilometri; DJ 108E Cheud – limita cu județul Maramureș pe o distanță de 4,58 kilometri; DJ 108S Zalha – Vârteșca – Cernuc pe o distanță de 12,30 kilometri; DJ 108N Mesteacăn – intersecția cu DJ 108A pe o distanță de 19,1 kilometri; DJ 108T Ulciug – limită județ Maramureș pe o distanță de 1,8 kilometri; 191D Sâg – Tusa pe o distanță de 8,33 kilometri. Cel mai lung segment de drum județean peitruit este DJ 100 Măieriște – Doh – Dumuslău – Carastelec, pe o lungime de 24 kilometri.
Și infrastructura feroviară rămâne o problemă la nivel de județ. Avem doar 183 de kilometri de căi ferate, cu 7 kilometri mai mulți decât în 1994. Nu avem niciun kilometru de cale ferată electrificată, iar trenul prin Sălaj mearge cu o viteză maximă de 35 kilometri pe oră.
Consiliului Județean Sălaj susține că județul are o infrastructură foarte bună, fiind cea mai bine pusă la punct din toată regiunea de Nord-Vest.