Dorinel Umbrărescu şi Costel Căşuneanu vor incasa 157 de milioane de euro pentru reabilitarea drumului naţional 1H.
Dorinel Umbrărescu, cunoscut şi ca „regele asfaltului”, a reuşit să dea un tun de 25,7 milioane de euro, după ce a caştigat licitaţia de reabilitare a unei porţiuni a Drumului Naţional 1H dintre Zalău şi Aleşd, intre localităţile Halmăşd şi Hereclean. Informaţia a fost confirmată pentru Graiul Sălajului de către Mircea Crişan, directorul Secţiei Drumuri Naţionale Zalău, care ne-a declarat că a fost informat de superiorii de la Bucureşti despre faptul că Spedition UMB, firmă controlată de Umbrărescu, se va ocupa de reabilitarea lotului 2 din tronsonul Aleşd-Zalău. Potrivit unei analize realizate de gandul.info, ultimii cinci ani au fost deosebit de profitabili pentru omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, care controlează companiile Spedition UMB SRL şi Tehnostrade SRL. „Afacerile sale cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale in această perioadă se ridică la peste 940 de milioane de euro. Numai anul acesta, firmele sale au caştigat patru contracte care totalizează peste 78 de milioane de euro, fără TVA, in condiţiile in care anul precedent nu se mai numărau printre puţinii aleşi care intrau in parteneriat cu statul”, precizează sursa citată. De asemenea, Dorinel Umbrărescu, alături de Costel Căşuneanu şi Dan Besciu, a caştigat, in ultimi cinci ani, contracte cu CNADNR a căror valoare, de peste 1,66 miliarde de euro fără TVA, depăşeşte 1 la sută din PIB-ul Romaniei. Surprinzător sau nu, mare parte a acestor sume nu au mers către construcţia de drumuri şi autostrăzi, ci către „plombarea” şi intreţinerea celor existente.
Bani buni pentru Căşuneanu şi Umbrărescu
Reabilitarea drumului naţional 1H, pe tronsonul sălăjean Halmăşd-Răstoci, costă 157 de milioane de euro şi la finalizarea lucrărilor va avea caracteristicile unui drum european, se laudă şefii de la drumuri. Dacă tronsonul Halmăşd-Zalău a fost adjudecat de către Dorinel Umbrărescu, drumul Zalău – Răstoci, cu o lungime de 53 de kilometri, va fi reabilitat de către celălalt rege al asfaltului, Costel Căşuneanu. Acesta din urmă a ajuns celebru nu prin calitatea lucrărilor pe care le-a executat firma sa PA&CO International, ci prin intermediul odraslei Costeluş, care a atras atenţia cu maşinile luxoase cumpărate de tătic. Semnat in 3 ianuarie 2011, ordinul de execuţie a lucrărilor pe tronsonul Zalău – Răstoci a inceput să-şi facă efectul la mijlocul acestei luni. Astfel, intre localităţile Mirşid şi Jibou a fost decopertat stratul bituminos aşternut peste beton tot de către firma lui Căşuneanu acum trei ani. Lucrarea din 2008 a rezistat o lună de zile!?
Bani şi gropi cu nemiluita
In ciuda sumelelor uriaşe pompate in infrastructura rutieră, drumurile romaneşti sunt „expirate”. Din cei 16.500 de kilometri de drumuri naţionale existente, 55 la sută aveau, potrivit datelor CNADNR din 2010, durata de viaţă depăşită. Catastrofală se dovedea a fi şi situaţia podurilor. Din cele circa 3.500 de poduri aflate in administrarea CNADNR, doar ceva mai mult de 2.200 corespund cerinţelor de siguranţă.