Casa de Asigurari de Sanatate precizeaza ca o echipa formata din specialisti IT din sistemul de sanatate si parteneri au contribuit la punerea in functiune a sistemului informatic.
"In prezent, mare parte a acestor probleme a fost remediata, urmand ca in zilele urmatoare sa fie identificate toate cauzele care au dus la blocarea sistemului, astfel incat sa poata fi evitate in viitor problemele de functionare ale PIAS. Incepand din data de 1 august 2019, echipa mixta monitorizeaza functionarea sistemului si intervine pentru rezolvarea punctuala a problemelor depistate. Ne cerem scuze pacientilor si furnizorilor de servicii medicale pentru problemele create de disfunctionalitatile PIAS", au precizat acestia.
De asemenea, perioada de raportare a serviciilor medicale realizate in luna iulie este 1 – 10 august, iar plata acestora va fi facuta incepand cu 25 august.
Reprezentantii CNAS mai spun ca atata vreme cat problemele sistemului informatic nu vor fi rezolvate integral, nu va fi declarata "Incetarea starii de indisponibilitate" si vor ramane in vigoare conditiile actuale de raportare a serviciilor medicale, asta pentru a evita situatiile in care furnizorii nu ar putea transmite catre validare serviciile medicale deja oferite.
La inceputul acestei luni, conducerea CNAS s-a intalnit cu presedintii caselor judetene de asigurari de sanatate, pentru a analiza modul in care sistemul informatic functioneaza la nivel judetean din momentul demararii lucrarilor de remediere, dar si referitor la situatia incheierii actelor aditionale la contractele cu furnizorii de servicii medicale pana la finalul acestui an.
O alta intalnire a fost organizata intre conducerea CNAS si reprezentanti ai Societatii Nationale de Medicina Familiei, unde s-a discutat despre o serie de masuri care ar contribui la reducerea birocratiei din cabinetele medicilor, precum si la cresterea timpului acordat pentru o consultatie.