Datele centralizate la nivel național după simularea Evaluării Naționale arată un procent extrem de ridicat al elevilor care, după opt ani de școală, nu știu Matematică sau Limba română nici măcar de nota 5.

La Limba și literatura română, note mai mari sau egale cu 5 au luat 75,3% dintre elevii care au participat la examen.  Anul trecut, procentul notelor peste cinci a fost de 70,53%.

Cât privește distribuția notelor, 24,7% dintre elevi au primit sub 5. Între 5 și 5,99 au fost 14% dintre lucrări. Note între 6 și 6,99 au obținut 15,2% dintre elevi. Au fost punctați cu note între 7 și 7,99 circa 17 % dintre școlari, procent aproximativ egal cu cel al notelor între 8 și 8,99. Au reușit să obțină note între 9 și 9,99, la simulare, 11,4% dintre elevi.

Doar 251 de elevi din toată țara au fost notați cu 10 curat. În procente, asta înseamnă 0,2% din numărul ttal al celor care au dat examenul.

La Matematică, au fost mai multe note sub 5, dar și mai multe note maxime. Note mai mari sau egale cu 5 au primit 59,2% dintre elevi. Anul trecut, procentul a fost de 60,58%.

Potrivit statisticilor întocmite de Ministerul Educației pe baza datelor centralizate de la inspectoratele școlare, 40,8% dintre elevi au luat note sub 5. Între 5 și 5,99 au fost 18,5% din notele acordate. Între 6 și 6,99 au fost 13,8% dintre notele de la simulare, în timp ce note între 7 și 7,99 au obținut 10,4% dintre elevi. Procentul celor cu note între 9 și 9,99 este de 6,5%.

Au fost notați cu punctaj maxim 1.385 de elevi, adică 0,8% din totalul celor care au susținut simularea.

Notele obținute nu se trec în catalog. Prin excepție, acest lucru se poate face la solicitarea scrisă a elevului.

De asemenea, în mod obligatoriu, aceste rezultate trebuie analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.

ptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.

Obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimaziale/liceale.