Nu exista ceva mai aproape de inima noastra de romini si de crestini in acelasi timp, decit a vorbi de mosii si stramosii nostri, de parintii care ne-au nascut, prin Evanghelie. Mintuitorul Iisus Hristos a trimis pe ucenicii Sai sa predice evanghelia la ,,toate neamurileI(cf. Matei 28,19-20), iar dupa Sf. Marcu ,,la toata fapturaI(Marcu 16,15). Din acesta ,,noua fapturaI ce s-a nascut ,,de susI(Ioan 3,3), din apa si din Duh, si poarta numele de ,,crestinI(Fapt. Ap. 11,26) dupa,, numele care este mai presus de orice numeI (vezi Filipeni), Singurul ,,nume, dat intre oameni, in care trebuie sa ne mintuim noiI(Fapte 4,12), deci din acesta ,,faptura nouaI au facut parte si stramosii nostri, datorita si celui intii chemat la apostolat, si primul trimis in glia strabuna: Sfintul Apostol Andrei. Am spus ,,siI pentru ca in ziua Cinzecimii, se poate ca intre cei ,,ca la trei mii de sufleteI(Faptele Ap. 2,41) ce s-au botezat, sa fi fost si locuitori din Scythia Minor, care sa-i fi rugat pe apostoli sa propovaduiasca cuvintul Domnului si in tara lor. Aceasta dupa mentiunea din Faptele Apostolilor 2,9-10 : ,,Erau in Ierusalim barbati cucernici din toate neamurile care sunt sub cer…ce locuiesc in Iudeea si in Capadochia, in PONT…I. Iar faptul ca Sf. Ap. Andrei a predicat la stramosii nostri il stim din traditie si din scrierile lui Eusebiu de Cezareea si a altor istorici si teologi din primele veacuri crestine. Dar cine era Sfintul Andrei? Era fratele mai mic al Apostolului Simon Petru, ambii fiii lui Iona, pescar din Betsaida(Ioan 1,44). A locuit o vreme in Capernaum, cu fratele sau Petru(Marcu 1,21,29) si amindoi erau pescari(Matei 4,18). Sfintul Andrei s-a numarat printre ucenicii Sf. Ioan Botezatorul(Ioan 1,35-40), ascultind timp indelungat predicile din pustiul Iordanului, cu indemnuri la pocainta si cu proorocia despre venirea lui Mesia. Atunci cind Ioan Botezatorul, aratindu-L pe Iisus si rostind cuvintele:,,Iata Mielul lui Dumnezeu care ridica pacatele lumiiI(Ioan 1,29), Andrei a mers dupa Mintuitorul, impreuna cu alt ucenic si amindoi au stat impreuna cu Iisus, gasind linga inima Lui ceea ce cautasera toata viata lor. Intilnindu-l pe fratele sau Petru, indata dupa convorbirea cu Domnul Iisus, plin de cea mai sfinta bucurie, ii spune:,, Am gasit pe Mesia(care se tilcuieste Hristos)I, si-l aduce si pe Petru inaintea Domnului(Ioan 1,41). Chemarea lui Andrei la apostolat s-a petrecut mai tirziu(Matei 4,18-20 si Macu 1,16-20) si depre el auzim la inmultirea piinilor(Ioan 6,8-9) si dupa invierea lui Lazar(Ioan 12,20-22). Dupa pogorirea Sfintului Duh, Apostolii au tras sorti, pentru a sti fiecare unde i s-a rinduit de Dumnezeu sa vesteasca Evanghelia imparatiei cerurilor. Sfintul Apostol Andrei a predicat intii in tara Sfinta, apoi in Asia Mica, de unde a trecut in Europa, pe tarmul apusean al Marii Negre, ajungind pina in Scythia Mica (Dobrogea de azi), dar si in nordul Marii Negre, in Ucraina de azi, teritorii cunoscute de Scythia Mare. A trecut si in Bizant, iar de acolo in Grecia, ajungind pina in sudul ei, in orasul Patras, unde va suferi moarte martirica, fiind rastignit pe o cruce in forma de X (numita pina azi Crucea Sfintului Andrei). Peste tot pe unde a trecut pe multi i-a adus, prin vestirea lui, la picioarele Domnului si sub binecuvintarea Lui. Sfintul Apostol Andrei se bucura de o aleasa cinstire in Bisericile: greaca, rusa, ucrainiana si romina, iar Patriarhia Ecumenica din Constantinopol il socoteste drept ,,intemeitorul acestui scaun apostolicI. Biserca Ortodoxa Romina il considera ca ,,cel dintii chemat la apostolieI, dar si ,,cel dinii propovaduitor al Evangheliei la stramosii nostriI, ca pe un ,,apostol al neamului nostruI. Aceasta ne-o confirma numele dat unor locuri din Dobrogea: pestera si piriul Sf. Andrei si o multime de colinde, legende si obiceiuri pastrate pina in vremea noastra.