Salajul primeste in toamna trei ambulante pentru infiintarea serviciului SMURD. „n schimb, 44 de pompieri vor fi concediati pe 15 septembrie.
Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Poroli-ssum al judetului Salaj a primit ieri vizita colonelului Marcel Lucaciu, seful Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta. Aflat intr-o vizita de lucru in judetele din Nord-Vestul tarii, Lucaciu a poposit si la Zalau pentru a-l cunoaste pe seful inspecto-ratului judetean, care i-a adus la cunostinta problemele cu care se confrunta. Incepand din aceasta toamna, judetul Salaj va avea serviciul SMURD. In prima faza la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta vor ajunge trei ambulante, a fost anuntul cel mai important al sefului pompierilor. Astfel, ultimele cinci judete fara SMURD vor avea acest serviciu pana la sfarsitul anului. Concomitent cu implementarea serviciului SMURD, pe data de 15 septembrie, 44 de pompieri ai ISU Salaj vor fi concediati, in urma planurilor de restructu-rare impuse de Ministerul Administratiei si Internelor. Cifra vehiculata initial in Salaj era de 48 de pompieri concediati, insa, in ultimele saptamani patru persoane si-au dat demisia. Prin aceste disponibilizari am incercat sa nu afectam cadrele operative, dar din pacate nu s-a putut. Cu toate ca au mai existat nemultumiti, concursul de evaluare a dat sanse egale tuturor pompierilor, atat celor experimentati, care nu alearga suta de metri in cinci secunde, cat si celor mai putin experimentati, dar care alearga suta de metri in cinci secunde, a completat colonelul Lucaciu. O oportunitate pentru cadrele militare disponibilizate o reprezinta ser-viciile voluntare pentru situatii de urgenta ale primariilor, care, in opinia inspectorului general, ii ajuta pe pompieri sa-si mentina profesia, si daca tara se va vindeca, poate vor fi angajati din nou ca profesionisti.
Asistenta in cazul situatiilor de urgenta
Alcatuit dintr-o retea de centre de comanda organizate la nivel judetean si unul organizat la nivel national, dotate cu tehnica de calcul de ultima performanta si un software de asistenta decizionala, sistemul de management informational pentru situatii de urgenta va fi functional incepand cu ianuarie 2012 si in Salaj, a precizat Lucaciu. Acest sistem permite ofiterilor pompieri sa consulte in timp real planurile stabilite de conducere pentru gestionarea situatiilor de urgenta care se ivesc. Un alt proiect al conducerii IGSU este legat de pregatirea profesionala a cadrelor, in acest sens lucrandu-se la un ghid al pompierilor pentru a-i da un orizont fiecarui om care intra pe poarta institutiei. De asemenea, vrem sa reducem durata de pregatire a unui pompier. Aceasta se face pe bani publici, iar o perioada de doi ani de scolarizare este prea mare, a conchis seful IGSU, care a admis ca pompierii trec printr-o situatie dificila, datorita costurilor mari care le implica serviciile extrem de necesare oferite de inspectoratele pentru situatii de urgenta.