Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. va demara investigațiile de teren pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate aferent realizării nodului rutier de la Crasna al Autostrăzii Transilvania.

Potrivit informațiilor furnizate de administrația județeană sălăjeană, aceste demersuri includ măsurători topografice, studii geotehnice, studii arheologice, identificare și curățare teren de muniții neexplodate, precum și evaluarea terenurilor și vor fi executate până în 31 decembrie 2024.

“Pentru efectuarea în bune condiții a studiilor de teren menționate și în conformitate cu prevederile Legii 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, proprietarii imobilelor situate de-a lungul coridorului și în cadrul zonelor studiate sunt obligați să permită accesul echipelor tehnice și utilajelor acestora”, transmite Consiliul Județean Sălaj.

La începutul acestei luni, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus, la Agenția pentru Protecția Mediului Sălaj, documentațiile necesare în vederea obținerii avizelor de mediu pentru nodul rutier de la Crasna.

Acesta va fi cel mai nordic nod rutier de pe Autostrada Transilvania, de pe secțiunea Mihăiești – Suplacu de Barcău, fiind unul din cele 7 noduri rutiere pe care are în plan să le construiască CNAIR pe A3.

Nodul rutier va face legătura cu orașul Șimleu Silvaniei, prin DN 1H, și cu județul Cluj, prin DJ 108G: Crasna-Ciucea.

Tot în Sălaj, pe A3, urmează să fie construit un nod rutier ȘI la Românași. Acesta va asigura descărcarea traficului rutier de pe subsecțiunea Zimbor- Poarta Sălajului a Autostrăzii Transilvania, până la finalizarea subsecțiunii Poarta Sălajului – Zalău.