Pe sectorul din Autostrada A3 Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului constructorul pregătește terenul pentru excavații și foraje, anunță Asociația Pro Infrastructura, care a realizzat și o filmare în zonă, cu ajutorul unei drone. În lucru sunt două tronsoane, legate între ele, cu o lungime totală de 43 de km, în județele Cluj și Sălaj.
Contractele, în valoare de două miliarde de lei fără TVA, au fost atribuite în iunie 2020, respectiv decembrie 2020 aceluiași constructor (UMB).
Aceasta este cea de-a treia încercare de construire în zonă, după rezilierea contractului cu Bechtel și abandonul celor de la Maltauro.
Potrivit Asociației Pro Infrastructura, lucrările vor dura minim 3 ani din cauza reliefului dificil.
“Vor fi construite 26 de poduri și viaducte cu diferite lungimi, săpate zeci de deblee la 20-30 de metri adâncime medie, unul din ele ajungând până la 75 de metri. Studiile de fezabilitate au indicat pozițiile mai multor alunecări de teren active”, precizează reprezentanții ONG-ului care monitorizează proiectele majore de infrastructură din țară.
Cât despre tunelul Meseș, lung de aproape 2,9 km, în prezent se evaluează cele 12 candidaturi depuse în urmă cu o lună pentru contractul cu o valoare de aproape 4 miliarde de lei. Licitația lansată în noiembrie 2020 este una cu precalificare, ofertele finale urmând să fie depuse după această primă fază.
Vedeți filmarea din dronă, realizată de Asociația Pro Infrastructura pe Autostrada A3 Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului, aici: https://youtu.be/ZzOLsgSAK70.