Se face un nou studiu de fezabilitate pentru centura ocolitoare a Zalaului
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat marti, intr-un comunicat de presa, ca a elaborat si depus aplicatia de finantare pentru proiectul de reactualizare a studiului de fezabilitate pentru centura municipiului Zalau, un proiect estimat la 7,12 milioane lei, cu TVA. Banii vor fi folositi pentru reactualizarea studiului de fezabilitate si întocmirea proiectului tehnic pentru ”Varianta de Ocolire a Municipiului Zalau – Etapa 2, între DN 1F km 76+625 – DJ 191C”. Aplicatia a fost depusa în vederea obtinerii de finantare nerambursabila alocata prin Programului Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal. Programul va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020 astfel: 75 contributia Uniunii Europene (UE) din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 4,49 milioane lei, 25 la suta contributia nationala, de la bugetul de stat – 1,5 milioane lei, iar restul de 1,13 milioane lei reprezinta valoarea TVA aferenta cheltuielilor eligibile. Proiectul este inclus în Strategia de Implementare a Master Planului General de Transport, iar durata proiectului este de 8 luni.
rn
Mai pe romaneste, proiectul de realizare a studiului de fezabilitate a fost finantat din bugetul pe 2017, iar acum, dupa finalizarea tuturor procedurilor, s-a aprobat plata studiului. Dupa realizarea acestuia, va urma comandarea proiectului tehnic, care se va putea face la pachet sau separat cu executia lucrarii, ne-a exlicat presedintele Comisiei Transporturi din Camera Deputatilor, deputatul salajean Lucian Bode.
rn
Asteptam de 7 ani sa se mai faca
un centimetru la soseaua ocolitoare
rn
Pe 8 octombrie 2010 a fost inaugurat primul tronson al soselei de centura, care a ramas de atunci inutil. Construirea acestuia a costat peste 40 de milioane de lei. De sapte ani incoace, autoritatile locale au tot promis ca vor construi si al doilea tronson, dar nu s-a mai facut nimic. Cam noua kilometri are tronsonul construit. Utilitate nu are insa, pentru ca bucata care lipseste, cea între Aghires si drumul national Zalau – Cluj (urcarea pe Meses), lunga tot de aproximativ noua kilometri, e segmentul cel mai important, care ar fi decongestionat traficul in municipiu. Construirea primului tronson a costat peste 40 de milioane de lei. Problema tronsonului II al soselei ocolitoare a Zalaului a reprezentat-o, inca din 2010, poligonul militar de la Aghires. S-au facut numeroase demersuri pentru clarificarea situatiei, iar anul trecut s-a decis relocarea poligonului din Zalau la Crasna. Ministerul Apararii Nationale a dat in primavara anului trecut avizul solicitat de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADR) pentru continuarea soselei ocolitoare a Zalaului, dupa ce fostul premier Dacian Ciolos s-a implicat in rezolvarea situatiei.
Tot legat de acordul Ministerului Apararii Nationale pentru mutarea poligonului din Aghires pentru a se putea trece la construirea soselei, pprimarul municipiului, Ionel Ciunt, a declareat, in septembrie, ca este posibil sa nu fie nevoie de mutarea poligonului.
“"n functie de studiul de fezabilitate care se va realiza, vom afla daca va fi nevoie sau nu de reluarea discutiilor cu Ministerul Apararii. Exista si varianta ca soseaua sa treaca la o distanta de 400 de metri de poligon, cu conditia sa nu se faca trageri in poligon, sau o alta varianta. Pana cand o sa vedem studiul respectiv, nu are rost sa ne lansam in speculatii”, spunea, acum doua luni Ionel Ciunt.
rn
Vechiul studiu de fezabilitate a expirat
rn
Pentru acest tronson al centurii Zalaului exista inca din anul 2007 un studiu de fezabilitate, care ofera detalii tehnice despre construire, inclusiv solutii ca soseaua sa poata trece pe langa poligonul din Aghires. Doar ca acest studiu de fezabilitate a expirat, motiv pentru care e nevoie acum de unul nou.
