Noul portal al Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC) care ar trebui să simplifice înființarea unei firme și să reducă timpul de la 72 de ore la 24 de ore, implicând costuri de 40 de milioane de euro în crearea lui, are probleme de funcționare.

Oamenii de afaceri, avocații, juriștii, reclamă probleme tehnice mai ales la înregistrarea cererilor, meniu care, atunci când funcționează, se întâmplă cu întârzieri sau pauze de refacere a cererii. Ulterior, portalul te scoate din document. În plus, eliberarea documentelor nu se mai poate face de pe o zi pe alta din cauza întârzierilor la înregistrarea cererilor și inadvertențe între datele din portal și ceea ce se înregistrează faptic.

Reclamațiile mediului de afaceri cu privire la funcționalitatea portalului informatic al Registrului Comerțului a atras reacția ministrului Justiției, Alina Gorghiu, care amenință conducerea ONRC cu demiterea dacă nu vor fi remediate în cel mai scurt timp disfuncționalitățile.

„Aștept de la conducerea Registrului să comunice transparent și constant cu beneficiarii, să ceară scuze tuturor celor care au fost afectați de blocaje și să își asume rezolvarea problemelor într-un termen mult mai scurt. În cazul în care aceste probleme nu vor fi remediate, voi cere premierului schimbarea din funcție a directorului ONRC”, a spus Alina Gorghiu, pentru economedia.ro.

Conducerea națională a Registrului Comerțului a invocat drept scuză pentru întârzieri personalul insuficient fiind și o perioadă a concediilor, dar și solicitări peste medie „nespecific perioadei”. În replică, ministrul Justiției nu acceptă motivele ONRC care, „oricât de reale ar fi, nu pot fi decontate de mediul de afaceri, beneficiar al acestor servicii”. Totodată, oficialul a cerut sprijin de la Ministerul Digitalizării care a trimis specialiști, IT-iști, tehnicieni, pentru a lucra alături de colegii de la Registrul Comerțului, iar unele dintre probleme s-au remediat.

„Implementarea noii platforme reprezintă un proiect care a costat aproape 40 de milioane de euro și trebuia tratat cu mult mai multă responsabilitate. Fiind vorba de o schimbare de platformă de anvergura celei de la ONRC, era nevoie de testări prealabile repetate, pentru a se asigura instituția că portalul este funcțional, că avocații, contabilii și ceilalți nu sunt afectați în derularea activităților lor. Ca ministru, îmi doresc digitalizarea Registrului și protejarea mediului de afaceri, o justiție prietenoasă cu mediul de afaceri”, a precizat Alina Gorghiu, pentru economedia.ro.