A intrat in vigoare o noua procedura de autorizare sanitara a unitatilor de invatamant. Potrivit unui comunicat de presa al Ministerului Sanatatii, modificarea procedurii are in vedere responsabilizarea conducerii scolilor si a autoritatilor locale in asigurarea conditiilor optime de functionare a scolilor. Mai exact, Directia de Sanatate Publica va emite autorizatia pe baza declaratiei pe proprie raspundere a conducerii institutiei scolare respective, cu sau fara program de conformare. Daca este nevoie de program de conformare, pentru autorizare este nevoie si de o documentatie dove-ditoare a sursei de finantare pentru derularea programului de conformare.
Potrivit datelor primite de la purtatorul de cuvant al Directiei de Sanatate Publica Salaj, Mihai Cheseli, la inceputul lunii septembrie 2009 erau autorizate sanitar (dupa vechea procedura) 406 unitati de invatamant, din totalul de 500 existente in judet. Din diferenta de 94, 55 sunt in curs de autorizare, iar 39 de unitati de invatamant nu au autorizatie sanitara de functionare, in mare parte pentru ca nu intrunesc conditiile minime cerute (nu au apa curenta, functioneaza in cladiri degradate s.a.).