Autobuzele particulare nu mai pot opri in staţiile Transurbisului.
Consiliul Local Zalău a decis in şedinţa de ieri să le interzică firmelor de transport in comun care execută curse intrajudeţene să mai oprească in staţiile destinate transportului in comun local, abrogand hotărarile 186 din 4 iulie 2005 şi 131 din 28 august 2006 privind amenajarea şi marcarea unor staţii pentru operatorii de transport in comun pe trasee judeţene. „Avand in vedere că prevederile contractului de concesiune a transportului public local de călători in municipiul Zalău stipulează ca obligaţie a concedentului să asigure «exclusivitate concesionarului» şi reţinand faptul că anumite staţii sunt date şi in exploatarea altor operatori care execută rute interjudeţene (…) solicităm rezilierea contractelor incheiate cu alţi operatori de transport avand ca obiect utilizarea staţiilor de pe raza municipiului Zalău”, se arată in adresa trimisă de către Transurbis Primăriei Zalău. Viceprimarul Daniela Coţa, persoana care a iniţiat acest proiect de hotărare, spune că pe adresa primăriei au fost depuse numeroase sesizări referitoare la aglomeraţia din staţiile de autobuz, cauzată de opririle dese ale operatorilor intrajudeţeni. „Am iniţiat acest proiect pentru că este legal ca in staţiile destinate transportului in comun local să opereze doar operatorul de transport in comun local (nr. Transurbis)”, a speficat Daniela Coţa, care le-a sugerat transportatorilor intrajudeţeni să se adreseze Consiliului Judeţean Sălaj, unde pot solicita staţii, dar altele decat cele pentru transportul public urban.
Proiectul crează numeroase anomalii
Adrian Făgăraş, reprezentantul transportatorilor inter-judeţeni, spune că adoptarea acestei hotărari „incurajează pirateria cu maşini de 8+1 locuri”. „Cum veţi justifica in faţa părinţilor că vor trebui să le cumpere copiilor, pe langă abonamentul actual, un abonament pentru transportul in comun?”, i-a intrebat Făgăraş pe consilieri, care le-a amintit că prin această măsură vor perturba activitatea societăţilor comerciale şi „staţiile nu sunt ale Transurbisului, ci ale publicului”. De asemenea, Adrian Făgăraş le-a adus aminte consilierilor că autobuzele funcţionează după un program stabilit naţional şi ajung in autogară la 6:55 in fiecare dimineaţă, „iar Transurbisul nu are un parc auto care să poată face faţă fluxului de persoane” dacă microbuzele şi autobuzele ar opri doar in autogară. „Noi ajungem in autogară la 7 fără 5 minute, omul din Sărmăşag poate să mai ajungă in 5 minute la Silcotub sau Anvelope dacă oprim numai in autogară?”, i-a intrebat Făgăraş pe cei prezenţi la şedinţa de consiliu.
Consilierii PDL s-au abţinut de la vot
Proiectul de hotărare a trecut cu toate că Margin Gabriel şi Emilian Brustan, consilieri locali din partea PDL, au cerut amanarea acestui proiect pe luna viitoare pentru a se ajunge la o inţelegere pe care amiabilă intre municipiul Zalău şi transportatori. „In calitate de fost director al Transurbisului pot să spun că nu suntem in ilegalitate. Intr-adevăr, modul actual de circulaţie afectează veniturile Transurbisului, dar ştiţi ce s-a intamplat cand am făcut staţii pentru Maxi-Taxi şi am aglomerat străzile şi bulevardul. Haideţi să nu luăm o decizie pripită”, le-a transmism Brustan colegilor consilieri. Toţi cei patru consilieri PDL şi Teodor Bălăjel (PSD) s-au abţinut de la votul proiectului de hotărare.