Austriecii și nemții de la Strabag și Geiger, firmele care lucrează pe șantierul tronsonului Chețani-Câmpia Turzii de pe A3, ar putea finaliza lucrările înainte de termenul din contract. Asta ar însemna că, odată realizat ciotul de 15,7 kilometri, am putea circula doar pe autostradă de la Nădășelu până la Târgu Mureș.

“Din ce informații avem, dar și din ce vedem în teren, asocierea austriaco-germană are o șansă de a stabili un record: inaugurarea cu 8-9 luni înainte de termenul contractual! S-au ridicat deja grinzi pe structuri care n-au mai văzut mișcare de ani de zile și constructorii pun totul la punct pentru a începe puternic terasamentele imediat ce vine vremea bună. Deschiderea în decembrie 2023 ar fi o performanță deosebită. Foarte greu de îndeplinit, dar nu imposibilă. Rezilierea cu Straco s-a făcut la 38% stadiu fizic. Chiar dacă se vor reface anumite lucrări, cei de la Strabag-Geiger pot face minunea cu puțin noroc de vreme bună și multă muncă în stil nemțesc”, notează Asociația Pro Infrastructură, care monitorizează în permanență stadiul lucrărilor pe șantierele din țară.

În octombrie 2022,  CNAIR a semnat contractul pentru “Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii” cu Asocierea Strabag SRL – Geiger Transilvania SRL, aceasta fiind declarată câștigătoarea licitației din luna august, cu o ofertă de preț de aproximativ 420 miioane lei, fără TVA. Contractul cu vechiul constructor, firma românească Straco, a fost reziliat în martie 2021 de către CNAIR. Contractul fusese semnat în 2015, iar în 6 ani lucrările ajunseseră să fie realizate în procent de 38%.

Acest tronson de autostradă are o lungime de 15,70 km și presupune realizarea a 2 poduri, 7 pasaje și un nod rutier la Chețani.

.