De fiecare data, cand reincepe scoala, una din problemele de care trebuie sa se ocupe autoritatile in drept, este aceea de a controla igiena si calitatea servicilor de alimentatie din jurul scolilor si liceelor. Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Salaj, ne-a informat miercuri 18 septembrie 2019, abia dupa solicitarea noastra, ca "au fost efectuate controale la aceste unitati (n.r. unitatilor de alimentatie publica) înainte de începerea anului scolar, fiind efectuate un numar de 12 controale în urma carora au fost aplicate sanctiuni în cuantum de 25.000 lei pentru nerespectarea legalitatii functionarii si a conditiilor de depozitare a produselor alimentare care puteau afecta sanatatea, viata sau securitatea consumatorilor ori a intereselor economice ale acestora, în conformitate cu prevederile OG 21/1992 privind protectia consumatorilor."
rn
CJPC Salaj sustine ca aceste controale continua si ca in "momentul de fata se desfasoara controale care au ca scop principal asigurarea respectarii prevederilor legale cu privire la respectarea prevederilor legale din domeniul protectiei consumatorilor în gradinitele cu program prelungit, particulare si de stat".
rn
Comisarul sef adjunct, Fechete Dorel, ne-a dat asigurari ca "Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor prin structura teritoriala CJPC Salaj supravegheaza permanent piata si se asigura de respectarea drepturilor fundamentale ale consumatorilor".
rn
Ceea ce ne-a transmis CJPC Salaj doar cetateni pot sa conteste, daca au informatii concrete legate de activitatea unor unitati de alimentatie (baruri, restaurante, cantine) si pe care va invitam sa ni le transmiteti, in masura in care doriti ca lucrurile sa fie stiute.