Autoritatile si institutiile publice trebuie sa afiseze pe pagina de internet, dar si la propriul sediu care sunt veniturile angajatilor platiti din fonduri publice, potrivit Legii 153/2017.
Articolul 33 din Legea-cadru nr. 153/2017, privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, prevede, la alin. (1), obligativitatea ca toate autoritatile si institutiile publice prevazute la art. 2 alin. (1) si (3) din lege sa publice la sediul propriu si pe pagina proprie de internet, in datele de 31 martie si 30 septembrie ale fiecarui an, si sa mentina publicata, o lista a tuturor functiilor din autoritatile si institutiile respective ce intra in categoria personalului platit din fonduri publice.
Lista trebuie sa cuprinda mai multe elemente si anume: salariul de baza, valoarea bruta a sporurilor, valoarea anuala a voucherelor de vacanta, a indemnizatiei de hrana, orice alte drepturi in bani sau in natura, precum si baza legala a acordarii acestora. Lista nu trebuie sa fie nominala, ci sa cuprinda datele aferente fiecarei functii din organigrama institutiei sau autoritatii publice.
Verificarea respectarii acestei masuri intra in competenta Inspectiei Muncii. Nerespectarea acestor prevederi atrage raspunderea contraventionala a conducatorului autoritatii sau institutiei publice in cauza si se sanctioneaza cu amenda intre 5.000 si 10.000 lei.
De asemenea, angajatorii publici trebuie sa transmita anual Fiscului salariile bugetarilor, in format electronic. Aducerea la cunostinta se face in luna octombrie cu datele aferente lunii septembrie.