Preşedintele UDMR Sălaj, Seres Denes, ne spunea la revenirea sa în judeţ de la negocierile pentru intrarea formaţiunii maghiare la guvernare că a obţinut prioritizarea construcţiei Autostrăzii Transilvania. A fost una din pretenţiile UDMR pentru noul program de guvernare, după destrămarea USL. Din planurile CNADNR pentru construcţia de autostrăzi în perioada următoare reiese însă că Sălajul rămâne departe de orice şantier de autostradă.
CNADR vrea să finalizeze 93,1 kilometri de autostradă în acest an, având la dispoziţie un buget de 2,65 miliarde lei, mai mic cu 1,1 miliarde lei faţă de anul trecut, iar în 2015 esti-mează că vor fi construiţi 194,8 ki- lometri, bugetul prognozat în acest scop ridicându-se la 3,96 miliarde lei.
Anul trecut, CNADNR a avut un buget de 3,76 miliarde lei pentru autostrăzi şi a inaugurat 116 kilometri, respectiv tronsonul Simeria – Orăştie (18 km), trei loturi pe Orăştie-Sibiu (60,5 kilometri) şi primul tronson al Lugoj – Deva (27,4 de kilometri, plus un drum de legătură la regim de autostradă de 10,5 km), reţeaua totală de autostrăzi a României însumând în prezent aproape 650 de kilometri.
CNADNR intenţionează să inaugureze în acest an loturile 1 şi 2 ale autostrăzii Nădlac – Arad (22,2 km, respectiv 16,6 km), lotul 2 Timişoara – Lugoj (25,6 km), lotul 3 Orăştie – Sibiu (22,1 km) şi o porţiune de 6,5 km a autostrăzii Bucureşti – Ploieşti. 
Anul viitor, CNADNR se aşteaptă  să stop_coloana recepţioneze loturile 2,3 şi 4 de la Lugoj – Deva (28,6 km, 21,1 km şi 22,1 km), cele patru loturi de la Sebeş – Turda, cu o lungime de 70 de kilo-metri, şi loturile 1,2 şi 3 de la Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş (53 km).
Proiectele care vor beneficia de cei mai mulţi bani în acest an sunt autostrăzile Nădlac – Arad (359,9 milioane lei), Timişoara – Lugoj (251,7 milioane lei), Lugoj – Deva (333,7 mi-lioane lei), Orăştie – Sibiu (285,6 milioane lei), Sebeş – Turda (290,8 milioane lei), Braşov – Cluj – Borş (256,5 milioane lei) şi Bucureşti – Braşov (429 milioane lei).
În 2015, cele mai ridicate fonduri vor fi alocate pentru autostrăzile Nădlac – Arad (240,3 milioane lei), Timişoara – Lugoj (477,2 milioane lei), Lugoj – Deva (951 milioane lei), Orăştie – Sibiu (281,9 milioane lei), Sebeş – Turda (878,9 milioane lei), Braşov – Cluj – Borş (379,9 milioane lei) şi Bucureşti – Braşov (330,9 milioane lei).
Proiectele sunt finanţate atât cu bani de la buget cât şi din fonduri externe, reiese din informaţiile furnizate într-un document oficial, datat în februarie, obţinut de Mediafax. (A.I.)