Sectiunea de autostrada Gilau – Nadaselu se deschide vineri, 28 septembrie, gratie finalizarii podului peste Sones care face legatura acestui segment de autostrada cu segmentul Gilau – Campia Turzii.
Prin urmare, salajenii vor putea intra pe autostrada din drumul spre Cluj, E81, la Nadaselu.
Deputatul salajean liberal Lucian Bode, presedintele Comisiei de Transporturi a Camerei Deputa?ilor, l-a provocat ’n cadrul sedintei de marti pe ministrul Transporturilor, Lucian Sova, sa se prezinte la inaugurarea podului peste Somes. "Daca timpul va permite, eu va astept vineri, înteleg la ora 12:00, pe Gilau – Nadaselu. Daca vreti, va astept chiar la intersectie la Nadaselu, în sensul giratoriu", i-a transmis Bode ministrului Sova. Ministrul Transporturilor Lucian Sova a spus insa ca nu va participa la nicio inaugurare "înainte de a da prima suta de kilometri de autostrada" în exploatare. Cum noua sosea, cu podul inaugurat vineri, n-are nici zece kilometri, va mai curge multa apa pe Somes pana il vom vedea pe ministru la o inaugurare.
rn
Portiunea Gilau – Nadaselu a fost gata de anul trecut,
dar in lipsa podului peste Somes a stat degeaba
rn
Portiunea Gilau – Nadaselu a fost o mare rusine pe obrazul guvernantilor. A fost terminata în decembrie 2017 si nu a putut fi data în folosinta pentru ca nu s-a facut si podul care sa lege noul tronson de autostrada de tronsonul Gilau – Câmpia Turzii.
Practic, vineri, 28 septembrie, va fi inaugurat tocmai acest pod peste Somes. Cei 9,5 km vor functiona mai mult pe post de centura pentru Cluj-Napoca, la fel cum a fost si tronsonul dintre Gilau si Turda.
Pentru a vedea autostrada de la Câmpia Turzii pana la Bors, via Salaj, va trebui sa mai asteptam mult si bine. Contractul pentru aceasta autostrada a fost semnat în 2004, în timpul guvernarii Adrian Nastase. Din cei 420 de km s-au realizat 52, plus acesti 9,5 km.
rn
Nu vom avea prea curând alti kilometri
de autostrada din cauza lipsei de viziune
si de preocupare a autoritatilor
rn
Presedintele PNL Salaj, deputatul Lucian Bode – presedintele Comisiei de Transport din Camera Deputatilor ne-a spulberat orice urma de optimism, subliniind incapacitatea guvernantilor de a asterne autostrazi.
"Inaugurarea Podului peste Somes echivaleaza cu operationalizarea celor 8 km de autostrada între Gilau si Nadaselu, care de mai bine de doi ani sunt muzeu în aer liber. Am ajuns sa ne bucuram în România ca se mai inaugureaza câte un ciot de autostrada si asta pentru ca nu exista coerenta si management profesionist la nivelul CNAIR si al Ministerului Transporturilor. Proiectele de autostrada din România avanseaza în pas de melc, iar lucrurile nu par sa se schimbe prea curând. Confirmarea acestui fapt am avut-o în cadrul întâlnirii cu Ministrul Transporturilor Lucian Sova, de marti, 25 septembrie, în cadrul careia am primit vesti nu foarte îmbucuratoare în legatura cu realizarea unor proiecte mari de infrastructura rutiera. Ceea ce declara doamna comisar european Corina Cretu s-a adeverit. România nu are capacitatea sa livreze proiecte mature catre Bruxelles pentru a atrage fondurile europene destinate acestui domeniu:
1. Sibiu-Pitesti nu are înca Acord de mediu integral pentru a fi licitate tronsoanele 2, 3 si 4, ceea ce amâna demararea lucrarilor pentru un orizont de timp greu de estimat.
2. Craiova – Pitesti se afla în situatia anularii licitatiei pentru doua tronsoane din cauza faptului ca au fost deschise ofertele înainte de solutionarea unei contestatii.
3. Autostrada Transilvania cu tronsoanele Suplacu de Barcau – Bors si Suplacu de Barcau – Mihaiesti sunt în impas, Ministerul Transporturilor evitând sa-si ia un angajament ferm în legatura cu finalizarea lor.
Asadar, nu vom avea prea curând inaugurati alti kilometri de autostrada din cauza lipsei de viziune si de preocupare a autoritatilor responsabile cu implementarea acestor proiecte", spune deputatul salajean Lucian Bode.
rn
SEMNATURA
Artur Szekely