Sambata s-a sarbatorit Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorului, iar tematica stabilita in acest an la nivel national a fost „Informarea completa, corecta si precisa a consumatorilor”. Calitatea de consumator ne confera automat si anumite drepturi, insa multe dintre acestea sunt inca necunoscute cetatenilor. Nu putem sa nu re-marcam insa ca evenimentul din acest an este sarbatorit in contextul unor scandaluri alimentare la nivel national si ca siguranta consumatorilor este sub semnul intrebarii.
Dorina Rednic, comisar sef adjunct in cadrul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Salaj, a prezentat vineri situatia controalelor efectuate de catre inspectorii institutiei in primele doua luni ale anului, dar si situatia privind reclamatiile venite din partea consumatorilor inregistrate la CJPC Salaj.
78 de reclamatii au depus salajenii in ianuarie si februarie la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Salaj. Înca de la inceput, Dorina Rednic a tinut sa precizeze ca „exigentele consumatorilor din Salaj au crescut in ultimii ani, iar operatorii eco-nomici mai au inca de lucrat in ceea ce priveste respectul fata de consumatori”.
Cele mai reclamate servicii si produse au vizat serviciile de televiziune, internet, telefonie fixa si mobila (31 de sesizari), urmate de produse nealimentare de stop_coloanafolosinta indelungata (noua reclamatii) si produse de larg consum – imbracaminte, incaltaminte (noua reclamatii). Dorina Rednic a evidentiat o situatie in care s-a reclamat faptul ca rochia de mireasa nu a indeplinit asteptarile celei ce urma sa o poarte. Alte reclamatii ale salajenilor vizeaza piesele auto si reparatiile auto, serviciile de furnizare a apei, gazelor naturale si energiei electrice, servicii financiar-bancare sau produse alimentare si de alimentatie publica. În ceea ce priveste serviciile financiar-bancare, comisarul sef al CPCJ Salaj spune ca, „de cele mai multe ori, consumatorii reclama insistenta unor clauze abu-zive, insa avand in vedere ca acesti operatori economici au sediul social in Bucuresti, petitiile au fost redirectionate catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor”.
In perioada mentionata, lucratorii din cadrul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC Salaj) au aplicat 45 de sanctiuni contraventionale agentilor economici din judet, iar valoare amenzilor se ri-dica la 81.850 de lei.