„De la vladica la opinca” – popi, ziaristi, politicieni, primari, dascali, elevi si parinti au participat vineri la Inspectoratul Scolar Judetean la o dezbatere fara rost pe marginea proiectelor Legii Educatiei
Inspectoratul Scolar Judetean s-a conformat si a invitat la sediul institutiei reprezentanti din toate domeniile de activitate, de la preoti la ziaristi, politicieni, primari, elevi, parinti si dascali, pentru a fi copartasi la frumosul sport national – „datul cu parerea”. Dorind poate sa dea o urma de legitimitate confuziei generale iscate la nivel national, pe marginea multdiscutatei si multdisputatei Legi a Educatiei Ministerul Educatiei a trimis o circulara prin care s-a solicitat fiecarei unitati de invatamant sa puna in dezbaterea „boborului” oportunitatea celor doua coduri de legi – Miclea si Andronescu. Al treilea proiect propus de Adomnitei, a inceput deja sa prinda mucegai prin sertare.
Dupa o scurta prezentare a celor doua coduri, realizata de inspectorul sef Ioan Abrudan, participantii la intalnire au inceput sa desfaca firul in patru. Pareri mai mult sau mai putin avizate, mai mult sau mai putin politice sau ancarcate de substanta, plus o gramada de locuri comune – scolile nu au suficiente spatii si nici dotare corespunzatoare, profesorii au salarii mizere etc.- au fost emanate de profesori, politicieni si lideri sindicali.
Edificatoare a fost insa interventia senatorului PSD, Gheorghe Pop, care le-a declarat, nu cu foarte multa subtilitate, dascalilor si elevilor prezenti ca intalnirea de vineri nu va avea nici o relevanta pentru forma finala a legii. „Ar fi fost nevoie cu siguranta de o consultare mai larga, iar intr-un timp atata de scurt e greu sa dezbati o problema atat de importanta. Imi va fi greu sa intervin pentru a sustine propunerile dumneavoastra, tocmai din cauza timpului scurt pe care il avem la dispozitie”, a precizat Pop.
Cu alte cuvinte, desi discutia a avut si idei de interesante si bine fundamentate, e foarte posibil ca acestea sa nu se concretizeze, iar initiativa ministerului sa fi fost facuta pe principiul „oricum facem ce vrem (si negociem politic), dar sa nu ziceti ca nu v-am intrebat”.
Oricum, credibilitatea acestui guvern vizavi de dascali e aproape nula, tinand cont de faptul ca nu au fost in stare sa puna in aplicare o lege votata in urma cu aproape un an. Iar acea lege, a cresterii salariilor, ar aduce cu sine si o mai buna calitate a procesului de invatamant, prin atragerea de oameni competenti in cadrul sistemului.