Anchetatorii inca nu au anuntat nimic oficial, dar salajenii dezbat inca intens ipoteza ca semnalizarea deficitara a trecerii la nivel cu calea ferata de pe centura Jiboului ar fi putut fi cauza cumplitului accident din seara zilei de 17 mai, cand trenul a lovit in plin masina in care se aflau cinci studente, dintre care patru au murit pe loc, iar a cincea a fost dusa in stare grava la spital. Imediat dupa accident, Politia a spus ca semnalele acustice si luminoase montate la intersectarea soselei cu calea ferata erau in functiune cand trenul personal 4046 de pe ruta Baia Mare – Jibou, a spulberat masina cu cele cinci tinere, toate intre 20 si 21 de ani.

rn

“nsa prin Jibou s-a vorbit intruna dupa accident despre desele defectiuni la semnalizarea trecerii la nivel cu calea ferata. Si cititorii nostri semnalau alarmant in comentariile la articolele despre eveniment, ca inclusiv in ziua tragediei, ceva nu era in regula cu semnalizarea acustica si luminoasa. Si oamenii continua sa ridice problema.
Zilele trecute, mai exact pe 1 iunie, un tanar din Jibou a postat pe facebook un videoclip in care arata ca semnalele luminoase de la trecerea la nivel cu calea ferata de pe centura Jiboului nu functioneaza corespunzator. Videoclipul a devenit viral pe internet, fiind vizualizat de mii de persoane. Sute de utilizatori de facebook au comentat si au apreciat continutul video.
Un zalauan a postat si el un alt clip, in care surprinde chiar momentul cand trece un tren; semnalele luminoase erau aprinse, dar foarte slab vizibile, iar semnalele acustice functionau prost. DIfuzorul este "ragusit", emite un sunet infundat, neclar si nu foarte puternic, cel mai probabil insuficient de tare ca sa fie o avertizare eficienta ca urmeaza sa treaca un tren.

rn

Primarul din Jiboul a suplimentat semnalizarea
caii ferate cu marcaje pe carosabil, dar ideea
montarii unei bariere nu este in "trendul" CFR

rn

Primarul Jiboului, Dan Ghiurco, spune ca are permanent discutii cu cei de la CFR si chiar a propus in mai multe randuri suplimentarea semnalizarii.
Primarul ne-a declarat ieri ca l-a invitat saptamana trecuta pe directorul general CFR Cluj la Jibou si, printre discutiile despre statia Garii din Jibou, a fost ridicata si problema suplimentarii semnalizarii trecerii la nivel cu calea ferata de pe centura Jiboului.
Prima solutie propusa de primar a fost si pusa in practica. Primaria Jibou a executat saptamana trecuta marcaje transversale suplimentare pe carosabil.
O alta solutie, care cel putin verbal a fost apropbata de directorul CFR Cluj, a fost montarea de panouri de presemnalizare, solutie la care se asteapta un raspuns oficial, dupa care Primaria Jibou va executa lucrarile.
Legat de ideea montarii unei bariere, primarul Dan Ghiurco spune ca CFR are in plan renuntarea la sistemul de semnalizare cu bariera, pentru ca acesta este trendul pe care merge CFR.

rn

Intersectarea centuri Jiboului cu calea ferata
a fost de la inceput si multa vreme o problema

rn

Trecerea la nivel cu calea ferata de pe centura orasului Jibou, la iesirea din Jibou spre Somes Odorhei, are deja o istorie marcata de faptul ca lipsa semnalizarii a intarziat mult darea in functiune a soselei (mai bine de un an), desi aceasta era gata.
La centura Jiboului, lucrarile au început in 2014. A fost o investitie in valoare de 6 milioane de euro, pentru cei 5,2 kilometri. Desi soseaua era gata de mai bine de un an, circulatia a fost deschisa abia in vara lui 2017, dupa ce, in final, dupa lungi negocieri cu CFR, s-a facut investitia in semnalizarea trecerii la nivel cu calea ferata. A fost aleasa varianta fara bariera, cu semnale acustice si luminoase.
Imediat dupa producerea accidentului in care patru tinere din Maramures au murit pe loc, pe site-urile de socializare oamenii spuneau ca in ziua accidentului, 17 mai, semaforul nu functiona corespunzator, atat semnalizarea luminoasa, cat si cea acustica.