Din cei 500 de salajeni care si-au casat masinile, doar 50 si-au comandat, pana acum, masini noi.
Aproape 500 de salajeni au scapat in ultimele doua saptamani de masinile vechi care rugineau prin curte ori prin fata blocului, prinzand unul dintre tichetele valorice puse la dispozitie prin Programul „Rabla”, derulat prin Adminsitratia Fondului de Mediu. Majoritatea rablelor au fost preluate de REMAT, care a avut la dispozitie 300 de tichete, din care pana ieri ramasesera nedistribuite mai putin de 40. Si celelalte doua firme acreditate de AFM sa caseze autoturismele vechi – Balti Dob SRL si Mivas Trans Corporation, ambele din Zalau – isi epuizasera, pana ieri, aproape toate tichetele primite pentru Programul „Rabla”. Potrivit lui Balogh Tiberiu, reprezentantul Balti Dob SRL, firma sa mai avea ieri doar sase tichete (din totalul de 100 primite), cam aceeasi fiind situatia si la Mivas Trans Corporation – ne-a declarat administratorul Vasile Negrean.
Succesul programului in privinta casarii rablelor nu se regaseste si la capitolul achizitie de autoturisme noi. Desi de anul acesta persoanele care doresc sa-si cumpere o masina noua prin acest program pot da la schimb trei masini vechi (respectiv trei tichete, in valoare de 3.800 de lei fiecare), cumparatorii nu prea fac coada la producatorii si vanzatorii de autoturisme noi. Dupa cum ne-a declarat Ovidiu Varga, reprezentantul Automobile Service Zalau (dealer autorizat Grup Dacia – Renault), doar 50 de salajeni au venit aici sa-si comande o masina prin acest program, cei mai multi optand pentru modelul Dacia Logan. Cei care s-au inscris in program la acest dealer au avut de platit un acont de casare de 2.000 de lei, care sa garanteze ca, odata predata masina veche la firmele specializate, ei vor reveni aici pentru cumpararea masinii noi. Regulamentul Programului „Rabla” nu prevede, insa, astfel de taxe, care ingradesc posibilitatea cumparatorului de a alege marca masinii pe care si-o doreste.